کد خبر: 431242
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۲:۳۳:۲۲
| |

پرداخت وام یک میلیونی به 990 هزار نفر

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت درباره‌ پرداخت وام در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: صندوق قرض‌الحسه امداد ولایت طی 3 مرحله به 990 هزار نفر از مددجویان خود طبق دستور دولت برای پرداخت وام یک میلیون تومانی به یارانه بگیران، اقدام کرد. 

پرداخت وام یک میلیونی به 990 هزار نفر
کد خبر: 431242
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۲:۳۳:۲۲

اعتمادآنلاین| علی عاشوری در نشست خبری گزارش عملکرد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اظهار کرد: در سال 95 تسهیلات اعطا شده صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان 666 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 96 به 980 میلیارد تومان رسید. همچنین در سال 97 به 1672 میلیارد تومان و در سال 98 به 2326 میلیارد تومان رسید.


وی افزود: در سال 99 با افزایش 50 درصدی بودجه‌ صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، 3000 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.


به گفته‌ عاشوری از3000 میلیارد تومان بودجه‌ سال 99 صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، مبلغ 1826میلیارد تومان برای وام خودکفایی و 610 میلیارد تومان برای وام اشتغال پرداخت شده است.


وی درباره‌ تسهیلات پرداخت شده صندوق در قالب وام کارگشایی از ابتدای سال 99 تا 16 شهریور امسال اظهار کرد: 116 هزار و 576 هزار فقره وام کارگشایی به مبلغ 588 میلیارد تومان، 13 هزار و 780 فقره وام ودیعه مسکن به مبلغ 1670 میلیارد تومان و 10 هزار و 768 فقره وام در سر فصل مسکن پرداخت شده است.


عاشوری معتقد است با توجه به شرایط مسکن در سال جاری، 100 میلیارد تومان اعتبار ویژه برای ودیعه مسکن در نظر گرفته شد و سقف وام ودیعه مسکن به 30 میلیون تومان افزایش یافت.


وی به مشکل بخش اعظم مددجویان مربوط به تهیه ضمانت برای وام دریافتی اشاره کرد و افزود: نسبت به سالهای قبل امسال یک تسهیل مجدد انجام شد که با شرایط بهتر وام را به مددجویان پرداخت کنیم و مددجویان تنها یک چک یا سفته برای دریافت وام باید ارائه دهند.


عاشوری همچنین به در نظر گرفتن صندوق ضمانت با توجه به افزایش سطح وام‌ها برای وام های کارگشایی همانند وام های اشتغال در سال جاری اشاره کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی اقدامات خوبی را با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی برای پرداخت های بلاعوض انجام داد که تامین و توزیع کارت‌ها از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت انجام شد.


به گفته‌ عاشوری حدود 240 هزار فقره کارت در همین زمینه تهیه و میان مددجویان سازمان بهزیستی و سازمان زندان‌ها و مددجویان صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت توزیع شده است.


مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افزود: از ابتدای سال 99تا کنون 1560 میلیارد تومان سپرده گذاری خیرین در صندوق بوده است و این نکته را باید در نظر گرفت که ما با دیدگاه اقتصادی به سپرده های مردم نگاه نمی‌کنیم.


عاشوری معتقد است طبق آمار اعلام شده حدود 20 درصد از وام های پرداختی شامل غیر مددجویان صندوق امداد ولایت و 80 درصد آنها مددجویان این صندوق هستند.


وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ارائه خدمات غیر حضوری در زمان شیوع کرونا اظهار کرد: با توجه به افزایش حجم مراجعات، در سال جاری قطعا بخشی از خدمات صندوق برای افتتاح حساب و درخواست وام به مراجعات غیر حضوری سوق پیدا می‌کند.


عاشوری در انتها افزود: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت سعی دارد بانکداری بدون ربا را پیاده سازی کند و این صندوق در میان 32 موسسه و بانک کشور در رتبه‌ 16 قرار دارد. همچنین تراکنش‌های بانکی صندوق ولایت در بین این 32 مرکز در رتبه‌ی 13 قرار دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها