کد خبر: 431267
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۳:۵۱:۲۳
| |

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران:

14.2 میلیارد یورو ارز به کشور بازگردانده شد

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرکنندگان خوشنام 14.2 میلیارد یورو، تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند.

14.2 میلیارد یورو ارز به کشور بازگردانده شد
کد خبر: 431267
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۳:۵۱:۲۳

اعتمادآنلاین| احسان قمری دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی اظهار کرد: براساس آخرین آمار و اطلاعات موجود 2 هزار و 56 صادرکننده نسبت به رفع کامل تعهدات ارزی خود در سال‌های 97 و 98 اقدام کرده‌اند که از این تعداد 621 صادرکننده غیرتولیدی (30 درصد) و مابقی یعنی یک هزار و 435 صادرکننده از جمله واحد‌های تولیدی هستند.

او میزان صادرات این دسته از صادرکنندگان را 14.2 میلیارد یورو اعلام کرد که از این میزان، 7.5 میلیارد یورو مربوط به سال 97 و 6.7 میلیارد یورو هم مربوط به سال 1398 است.

دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی میزان تعهدات ایفا شده صادرکنندگان خوشنام را 14.2 میلیارد یورو اعلام کرد و ادامه داد: از این مقدار، بیش از 92 درصد توسط بنگاه‌های تولیدی انجام شده است.

قمری افزود: براساس بررسی‌های انجام شده بیش از 62 درصد ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگانی که 100 درصد تعهدات خود را ایفا کرده‌اند، توسط صادرکنندگانی انجام شده که بیشتر از صد میلیون یورو صادرات داشته‌اند، ضمن اینکه این گروه از صادرکنندگان شامل 24 واحد تولیدی با حدود 9 میلیارد یورو صادرات هستند.

او همچنین بر سیاست تشویق صادرکنندگانی که نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام کرده‌اند، تاکید کرد و بیان کرد: بیش از یک هزار و 333 صادرکننده که صد در صد تعهدات خود را ایفا کرده‌اند، صادراتی کمتر از یک میلیون یورو داشته و فقط 2.6 میلیارد یورو صادرات گروه را به خود اختصاص داده‌اند که لازم است در خصوص سیاست حمایتی از بنگاه‌های کوچک و متوسط یا بنگاه‌های بزرگ از نظرات کارشناسان استفاده کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها