تحریم 31 مقام ارشد بلاروس توسط اتحادیه اروپا

سه دیپلمات اتحادیه اروپا گفتند این اتحادیه به دنبال اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه 31 مقام ارشد بلاروس از جمله وزیر کشور آن تا اواسط سپتامبر در پاسخ به مناقشه مربوط به انتخابات ریاست جمهوری 9 اوت این کشور است.

تحریم 31 مقام ارشد بلاروس توسط اتحادیه اروپا
کد خبر: 431276
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۴:۲۸:۲۳

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا با گذشت حدود یک ماه از راه افتادن اعتراضات در بلاروس در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به دنبال مجازات دولت این کشور است.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا اظهار کرد: ما در ابتدا بر سر 14 اسم توافق کردیم اما خیلی از کشورها احساس کردند این کافی نیست. ما اکنون بر سر اضافه شدن 17 اسم دیگر به اتفاق نظر دست یافته‌ایم. اینها مقام‌های ارشدی هستند که مسؤول انتخابات، خشونت‌ها و سرکوب بوده‌اند.

بر اساس این گزارش وزرای خارجه اتحادیه اروپا موافقت سیاسی کلی خود را با این تحریم‌ها که شامل ممنوعیت‌های مسافرتی اتحادیه اروپا و انسداد دارایی‌ها می‌شود در نشستی در برلین اواخر ماه گذشته میلادی مطرح کردند اما بر سر اینکه چه کسانی را هدف بگیرند، تصمیم نگرفتند.

یونان و قبرس که اصرار بر تحریم‌هایی مجزا علیه ترکیه از بابت مناقشه در شرق مدیترانه دارند همچنان لازم است که موافقتشان را در قبال فهرست تحریم‌های بلاروس مطرح کنند.

دیپلمات‌ها گفتند همه 27 کشور اتحادیه اروپا باید با چنین تدابیری موافقت کنند و آتن و نیکوزیا ممکن است از مساله حمایتشان از فهرست تحریم‌های بلاروس به جهت اعمال تدابیر سختی علیه ترکیه استفاده کنند.

این در حالی است که لوکاشنکو تحریم نخواهد شد. آلمان که رئیس اتحادیه اروپا است خواستار زمان بیشتر برای گفت‌وگو و باز گذاشتن امکان اضافه کردن نام وی در زمانی دیرتر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها