رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون ایران مطرح کرد:

کاهش اقتصاد غیر رسمی در مرزها با بهبود شرایط معیشتی مرزنشینان

رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون ایران، تقویت تعاونی های مرزنشین و توسعه مبادلات مرزی را موجب رونق اقتصاد دانست و گفت: اگر به دنبال کاهش اقتصاد غیر رسمی در مرزها هستیم چاره ای جز بهبود شرایط معیشتی مرزنشینان نداریم.

کاهش اقتصاد غیر رسمی در مرزها با بهبود شرایط معیشتی مرزنشینان
کد خبر: 431291
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۵:۲۴:۴۷

اعتمادآنلاین| یاسر فیضی اظهار کرد: عمده مشکلات مرزنشینان به تخصیص بودجه خاص و هزینه از سوی دولت نیاز ندارد بلکه حل آن نیازمند توجه ویژه است.

نقش موثر مرزنشینان در جلوگیری از مهاجرت


وی با اشاره به نقش تعاونیهای مرزنشینان در جلوگیری از مهاجرت از مناطق مرزی و تقویت معیشت مردم گفت: انتظار داریم دولت اقدامات لازم و همه جانبه را جهت توسعه مناطق مرزی و کمک به معیشت مردم در مرزهای کشور انجام دهد.

فیضی افزود: سیاستگذاری‌ها باید به گونه ای باشد که فعالیت مرزنشینان رونق بگیرد در غیر این صورت آسیب های جدی متوجه مرزها خواهد شد.

جلوگیری از بیکاری مرزنشینان و کوله بران

رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون ایران با طرح این موضوع که امنیت مرزها و حفظ آن یکی از مهم ترین مسائل هر کشور است، تصریح کرد: مهمترین موضوع فراروی امنیت در مناطق مرزی، رضایت از فعالیت های اقتصادی است .


کاهش فعالیت های اقتصادی مرزنشینان از جمله شرکتهای تعاونی، پیله وران ، کوله بران و ملوانان به دلیل اجرای نادرست سیاستها موجب خواهد شد تا سفره مرزنشینان در این سالها کم رنگ تر شود و بر بیکاری آنها بیفزاید.

تقویت مرزنشینان، تقویت امنیت و منافع ملی


وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مرزنشینان بیش از سایر مردم در نقاط دیگر کشور آسیب پذیر هستند اگر از نظر اقتصادی مردم در این مناطق دلگرم باشند تاثیرات مخرب سیاسی، اجتماعی و امنیتی به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد و منجر به تقویت منافع ملی و امنیت کشور خواهد شد .

به اعتقاد فیضی، اگر به دنبال کاهش اقتصاد غیر رسمی در مرزهای کشور هستیم چاره ای جز بهبود شرایط معیشتی مردم نداریم.

رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد:در سال های اخیر مبادلات و معاملات رایج و قانونی در مناطق مرزی توسط تعاونیهای مرزنشینان به گونه ای بود که رضایت حداقلی مردم در دریافت کالاهای اساسی رایگان و خدمات را موجب شده بود اما برخی سیاستها باعث شد تا فعالیت این تشکل های کثیرالعضو دچار رکود شود.

فیضی افزود:خوشبختانه در مرزها این ظرفیت در تشکل های مرزنشین به شکل بالقوه وجود دارد و دولتها باید بر این اساس با تامین منافع و سهمیم کردن آنها در تصمیم گیری ها ازاین فرصت نهایت استفاده را ببرند.

رشد و رونق اقتصاد با توسعه مبادلات مرزی


وی در پایان گفت: با توجه به آنکه مناطق مرزی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی از مناطق محروم به‌شمار می روند، تقویت تعاونی های مرزنشینان و سایر تشکل های اقتصادی فعال در مرزها و توسعه مبادلات مرزی به طور حتم موجب رونق اقتصادی و ایجاد رضایت مرزنشینان و بهبود وضع معیشت مردم شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها