حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش:

حضور دانش‌آموزان در مدرسه اجباری نیست

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما از ابتدا نگفتیم الزام به حضور دانش‌آموزان است بلکه گفتیم اولویت ما آموزش حضوری است و آن را به‌دلایل متعدد مناسب‌تر می‌دانیم و امکان حضور در همه مدارس را عرضه می‌کنیم.

حضور دانش‌آموزان در مدرسه اجباری نیست
کد خبر: 431296
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۵:۳۶:۲۴

اعتمادآنلاین| وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ فردی نمی‌تواند دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس کند و اگر بخواهند غیرحضوری آموزش ببینند، اشکالی ندارد.


محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما از ابتدا نگفتیم الزام به حضور دانش‌آموزان است بلکه گفتیم اولویت ما آموزش حضوری است و آن را به‌دلایل متعدد مناسب‌تر می‌دانیم و امکان حضور در همه مدارس را عرضه می‌کنیم.

وی افزود: شنیدیم برخی مدارس دولتی و غیردولتی حضور دانش‌آموزان را الزام کرده‌اند اما ما گفتیم وظیفه ما ارائه خدمات آموزشی به تمام دانش‌آموزان است و ترجیحمان حضور افراد است چون مدرسه کارکرد آموزشی و پرورشی دارد و محتوای آموزشی در روش حضوری بهتر عرضه می‌شود اما آنهایی که نمی‌توانند از آموزش حضوری استفاده کنند، می‌توانند از روش آموزش تلویزیونی یا مجازی استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مشکلات شاد برای اتصال افراد تا 24 ساعت آینده کامل رفع‌ می‌شود، گفت: هیچ فردی نمی‌تواند دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس کند و اگر بخواهند غیرحضوری آموزش ببینند اشکالی ندارد و آموزش غیرحضوری را به آنها ارائه می‌کنیم.

وی افزود: آموزش حضوری در مدارس برقرار خواهد بود و با هر تعداد دانش‌آموز که حضور یابند اولویت با آموزش حضوری است و مدارس فعال هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: گزارش‌هایی که از استان‌ها داریم در خیلی از مدارس از آموزش حضوری استقبال شده است و دانش‌آموزان به مدرسه می‌آیند البته نگرانی‌هایی برای ملاحظات بهداشتی وجود دارد اما خانواده‌ها باید آگاهی فرزندان خود را افزایش دهند؛ بالاخره آنها باید در جامعه زندگی کنند و ارتباط داشته باشند و با حفظ نکات بهداشتی فعالیت خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: در مدارس به اجرای پروتکل‌های بهداشتی مصمم هستیم و مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت به این موضوع نظارت خواهند کرد.

حاجی‌میرزایی در پاسخ به این پرسش که «آیا در مناطق قرمز، زرد و سفید در این زمینه تغییر وجود ندارد؟»، اظهار کرد: در گفت‌وگویی که با مسئولان وزارت بهداشت داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که همه مناطق کشور را به دو دلیل یکسان ببینیم؛ اول اینکه، احتمال انتقال از وضعیت سفید به زرد و زرد به قرمز بالاست و مسئولان وزارت بهداشت معتقدند که "در برخی مواقع، نگرانی‌مان از مناطق سفید بیشتر است به‌جهت اینکه ممکن است مردم نگران نباشند و مراقبت نکنند و آنجا هم شیوع پیدا کند" و لذا تأکیدشان این بود که ما در همه جا یک مقررات را اعمال کنیم و آن مقررات، مقررات سخت‌گیرانه باشد و ما هم این مقررات سختگیرانه را اعلام می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: نکته دوم این است که اگر بخواهیم مقرراتمان را در وضعیت‌های مختلف متفاوت کنیم، وزارتخانه بزرگی هستیم و معلمان ما از مناطق مختلف به دیگر مناطق می‌روند و دائماً با این سؤال مواجه می‌‌شویم که "اگر امروز قرمز شد، چه کنیم، فردا چه می‌شود؟"، دائماً یک تردید، ابهام و سؤال برای خانواده‌ها و فرهنگیان است و قرار شد همه مناطق را یکسان فرض کنیم و در سخت‌ترین شرایط، دستورالعمل‌ها را ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: این تصمیم، تصمیم وزارت آموزش و پرورش نیست؛ تصمیم به آغاز سال تحصیلی در 15 شهریور و ترجیح آموزش حضوری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصمیم ستاد ملی کروناست و ما هم مجری تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها