کد خبر: 431341
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۲۲:۵۸:۰۰
| |

حکم دبیری محسن رضایى برای مجمع تشخیص مصلحت چگونه نوشته شد؟ / 23 سال دبیری!

محسن رضایی از سال 76 تاکنون به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شده است که 23 سال از تاریخ آن می‌گذرد.

حکم دبیری محسن رضایى برای مجمع تشخیص مصلحت چگونه نوشته شد؟ / 23 سال دبیری!
کد خبر: 431341
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۲۲:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله هاشمی در خاطرات 18 شهریور 1376 خود می‌نویسد:

آقاى [حسن] شفتى، مدیرعامل [شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی] هما آمد. از حمایت‌ها با اغراق تشکرکرد و گفت، اکنون وقت زیادى صرف خواندن کتاب‌هاى من مى‌کند و اینکه آقاى ترکان، در اواخر کار خود حاضر نشده خرید هواپیماهاى ایرباس را تصویب کند. از من خواست که براى تأمین این نیاز کمک کنم.

آقاى خلیلیان، سرپرست استاندارى تهران آمد. گفت، محتمل است نامزد استاندارى هم شود و در این خصوص نظر من را خواست.

عصر تیمسار [علی] شمخانى، [وزیر دفاع] آمد. از عدم آشنایى آقاى خاتمى، نسبت به مسایل اقتصادى و نیز عدم اقدام مناسبى در سیاست خارجى که ممکن است پس از ماه‏ عسل کوتاه دولت، انتقادات باعث دلسردی مردم و ضعف دولت شود، اظهار نگرانى کرد. گفت، آقاى خاتمى بیش از حد به نظرات آقاى [محمد] باقریان، [دبیرکل سازمان امور اداری و استخدامی]، متکى است که او هم خام است. از اینکه در حکم رهبرى، براى فرمانده نداجا [= نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی]، به خدمات مؤثر او در نیروها توجه نشده، گله‌مند است.

آقاى [رضا] امراللهى آمد. گله کرد، از اینکه آقاى خاتمى، عدم معرفى او را منتسب به نظر رهبرى کرده و گفت، به خاطر عدم تخصص آقای [غلامرضا] آقازاده، [رییس سازمان انرژی اتمی] براى این سمت، متخصصان دلسردند.

عصر با هماهنگى دفتر رهبرى، حکم دبیری آقای محسن رضایى، [برای مجمع تشخیص مصلحت نظام] نوشته شد. براى ترک سپاه، لازم بود که مسئولیتی در رابطه با من یا رهبرى داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها