کد خبر: 431443
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ۱۱:۲۸:۵۵
| |

سرتیپ علی جهانشاهی، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش:

ملت ایران با تکیه بر باورهای دینی و ملی در برابر مستکبرین ایستاده است

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ملت ایران با تکیه بر باورهای دینی و ملی خود و الگوگیری از نهضت سیدالشهدا (ع) و اسوه‌های زمان خودشان، با ایمان، از خودگذشتگی و شهادت‌طلبی در برابر همه مستکبرین ایستادند.

ملت ایران با تکیه بر باورهای دینی و ملی در برابر مستکبرین ایستاده است
کد خبر: 431443
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ۱۱:۲۸:۵۵

اعتمادآنلاین| سرتیپ علی جهانشاهی، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: هشت سال دفاع مقدس ابعاد ایستادگی، مقاومت، پایداری، اخلاص، ایثارگری و از خود گذشتگی ملت قهرمان ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: ملت ایران در جنگ تحمیلی مقابل زورگویی مستکبران و در رأس آنها استکبار جهانی و همه مهره‌های سرسپرده آنها از جمله صدام کافر ایستادند و از اسلام، قرآن و ایران اسلامی دفاع کردند.

امیر جهانشایی هشت سال دفاع مقدس را برش تاریخ ملت ایران دانست و تصریح کرد: ملتی که با تکیه بر باورهای دینی و ملی خود و الگوگیری از نهضت سیدالشهدا (ع) و اسوه‌های زمان خودشان، با ایمان، اخلاص، ایثارگری، از خودگذشتگی و شهادت‌طلبی در برابر همه مستکبرین ایستادند.

معاون هماهنگ کننده نزاجا اظهار داشت: شهدای ما با غلتیدن در خون خود و با الگوبرداری از نهضت امام حسین(ع) در تاریخ انقلاب اسلامی یک برگ زرین اضافه کردند.

امیر سرتیپ جهانشایی با تاکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس، دفاع از مجد و عظمت اسلام و قرآن بود، گفت: این دورانِ دفاع از مرزهای اعتقادی و ملی بود، الان در آستانه چهلمین سال دفاع مقدس طی گذشت چهل سال از عمر نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در این مدت دفاع کردیم.

وی اظهار داشت: درسی که به صدام، رژیم بعث عراق و استکبار جهانی درهشت سال دفاع مقدس دادیم، عبرتی برای زورگویان شد.

امیر سرتیپ جهانشایی تاکید کرد: در تاریخ جهان بی‌سابقه است که بلوک شرق به سرکردگی شوروی و بلوک غرب به سرکردگی آمریکای جنایت‌کار با پشتیبانی از یک کشور [عراق] علیه یک کشور [ایران] حمله کردند.

معاون هماهنگ کننده نزاجا اضافه کرد: به لطف خدا و رهنمودهای امام راحل و وحدت و پشتیبانی مردم و وحدت نیروهای مسلح با از خودگذشتگی تمام و با اخلاص و ایثارگری تمام مقابل ارتشِ تا بُن دندان مسلح رژیم بعثی ایستادند و از کشور دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه انتقال این ارزش‌ها را به نسل جوان داریم، افزود: این موضوع دینی بر گردن ماست، جوانان ما باید بدانند و ببینند و بفهمند بزرگان و پدران‌شان در این دوران چکار کردند.

سرتیپ جهانشایی با ذکر نام برخی شهدا به عنوان نمونه‌هایی از اسوه‌های دوران دفاع مقدس و الگوهایی مهم برای نسل جوان، گفت: اگر امروز شهید [عبدالحمید]انشایی را مثال می‌زنند، باید بدانیم یک سرباز ارتش در آن شرایط سخت می‌گوید« از قول من و به امام(ره) و مادرم بگویید شیاکوه لرزید ولی انشایی نلرزید.»

معاون هماهنگ کننده نزاجا در ادامه افزود: یا نمونه دیگری، سرباز یوسف حیدری موقعی که نارنجک می‌بندد و به زیر تانک دشمن می‌رود تا از ورود لشکر و ادوات زرهی دشمن جلوگیری کند، بسیار برای جوانان ما تأثیرگذار است تا بدانند نسل گذشته ما چطور و در چه شرایطی از کشور دفاع کردند.

وی اضافه کرد: ان‌شاءالله ما بتوانیم از طریق برنامه‌هایی که در این هفته داریم، تلاش کنیم ذره‌ای از ایثارر زمندگان را به نسل جوان منتقل کنیم، تا مردم و به ویژه نسل جوان با بازدیدها از نمایشگاه دایمی دفاع مقدس ببینند رزمندگان ما چکار کردند.

امیر جهانشاهی اظهار داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «فراموشی و تحریف دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست اندرکاران عرصه دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه‌ی فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف شود»، نمی‌گذاریم دفاع مقدس به تحریف کشیده شود و یا به فراموشی سپرده شود.

وی پیرو بیانات مقام معظم رهبری «فراموشی» و «تحریف» را دو تهدید برای دفاع مقدس دانست و گفت: باید از این تهدیدها جلوگیری کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها