کد خبر: 431445
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ۱۱:۳۲:۲۹
| |

انتقاد وزیر خارجه چین از یکجانبه‌گرایی و زورگویی‌های آمریکا

وزیر خارجه چین با انتقاد از سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا و برخی کشورها در عرصه جهانی، گفت آنها با فشار آوردن به شرکت‌های نرم‌افزاری دیگر کشورها در حال زورگویی بین‌المللی هستند.

انتقاد وزیر خارجه چین از یکجانبه‌گرایی و زورگویی‌های آمریکا
کد خبر: 431445
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ۱۱:۳۲:۲۹

اعتمادآنلاین| دولت چین بامداد امروز (سه‌شنبه) از طرح خود برای ایجاد مجموعه‌ای از استانداردهای جهانی در حوزه امنیت داده و اطلاعات، با هدف ارتقای چندجانبه‌گرایی رونمایی کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در آیین رونمایی از این طرح گفت برخی کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا در حال زورگویی به دیگر کشورها و گرفتار کردن کمپانی‌های نرم‌افزاری هستند.

وانگ در این باره توضیح داد: «قوانین جهانی امنیت داده، که نشانگر آرزوی تمام کشورها و منافع همه طرف‌هاست، باید بر مبنای مشارکت جهانی همه حاصل شود».

بر این اساس، وی اظهار داشت: «برخی کشورهای خاص با ستیزه‌جویی به دنبال یکجانبه‌گرایی بوده و دیگر کشورها را به بهانه شفافیت، ناپاک نشان می‌دهند و به بهانه امنیت، کارزار جهانی برای گرفتار کردن کمپانی‌های پیش‌رو در دیگر کشورها آغاز می‌کنند. این قلدری و زورگویی عریان است که باید با آن مخالفت شود».

پیش از این، «هوآ چون‌یینگ» وزارت خارجه چین پیشتر نیز با بیان اینکه آمریکا از مفهوم امنیت ملی برای فشار آوردن به شرکت‌های چینی سوءاستفاده می‌کند، گفت واشنگتن از چنین رفتارهایی به هیچ چیزی نمی‌رسد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها