کد خبر: 431473
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ۱۲:۴۲:۵۵
| |

رئیس‌جمهور تایوان خواستار اتحاد جهانی مقابل چین شد

رئیس‌جمهور تایوان با متهم کردن چین به انجام «اقدامات ستیزه‌جویانه» در دریای جنوبی، از کشورهای جهان خواست اتحادی محکم برای مقابله با این کشور تشکیل دهند.

رئیس‌جمهور تایوان خواستار اتحاد جهانی مقابل چین شد
کد خبر: 431473
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ۱۲:۴۲:۵۵

اعتمادآنلاین| همزمان با افزایش تنش‌های بین چین، تایوان و آمریکا بر سر مناطق مورد مناقشه در دریای جنوبی چین، «تسای اینگ‌ون» رئیس‌جمهور تایوان خواستار اتحاد جهانی برای مقابله با چین شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تسای امروز (سه‌شنبه) طی سخنرانی در جمع مسئولان امنیتی تایوان و همچنین دیپلمات‌های ارشد غربی، اقدامات چین در دریای جنوبی و تنگه تایوان را تهدید اصلی برای ثبات منطقه شرق آسیا خوانده و گفت اتحادی از دموکراسی‌های جهان باید برای مقابله با این «اقدامات ستیزه‌جویانه» و حفاظت از آزادی تشکیل شود.

وی با ادعای اینکه تایوان در خط مقدم دفاع از دموکراسی در برابر «ستیزه‌جویی خودکامه» است، توضیح داد: «تایوان به تقویت توانمندی‌های دفاعی همزمان با حفظ الزامات صلح و امنیت منطقه‌ای متعهد است».

رئیس‌جمهور تایوان در اظهارات خود بدون نام بردن مستقیم از چین، افزود: «نظامی شدن سریع دریای جنوبی چین، افزایش تاکتیک‌های منطقه خاکستری در تنگه تایوان و دریای شرقی چین، و استفاده از دیپلماسی قهری علیه کشورها و نهادها، همگی منطقه هند-اقیانوس آرام را بی‌ثبات می‌کند».

تسای ادامه داد: «زمان آن است که کشورهای هم‌نظر و دموکراسی‌های دوست در منطقه هند-اقیانوس آرام و ماورای آن، چارچوبی را برای انجام اقدامات پایدار و هماهنگ جهت حفظ نظمی استراتژیک که در برابر اقدامات یکجانبه ستیزه‌جویانه بازدارندگی داشته باشد، به بحث بگذارند».

به نوشته رویترز، وی همچنین خواستار نوعی استراتژی شد که همزمان از وقوع جنگ اجتناب کند و پیام جدیت دموکراسی‌ها برای همکاری، شفافیت و حل مشکل از طریق گفت‌وگو را ارسال کند.

تنش‌ها بین چین و تایوان طی هفته‌های اخیر در پی سفر مسئولان و دیپلمات‌های ارشد آمریکایی به تایوان شدت گرفته و این در حالی است که پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

چند هفته پیش بود که نیروهای زمینی، هوایی و دریایی تایوان رزمایشی همه‌جانبه را برای افزایش آمادگی جهت مقابله با نیروهای مهاجم برگزار کردند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها