کد خبر: 431492
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ۱۳:۴۱:۵۱
| |

کمالی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:

درباره ماندن یا انحلال شورای عالی باید رأی‌گیری شود

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان یک ابزار انتخاباتی است که شورای هماهنگی آن را انتخاب کرده حال اینکه به ادامه کارش رأی می‌دهد یا به انحلالش، در این باره رأی‌گیری باید انجام شود که هنوز در این باره صحبت و جمع‌بندی، صورت نگرفته است.

درباره ماندن یا انحلال شورای عالی باید رأی‌گیری شود
کد خبر: 431492
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ۱۳:۴۱:۵۱

اعتمادآنلاین| رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان یک ابزار انتخاباتی است که شورای هماهنگی آن را انتخاب کرده حال اینکه به ادامه کارش رأی می‌دهد یا به انحلالش، در این باره رأی‌گیری باید انجام شود که هنوز در این باره صحبت و جمع‌بندی، صورت نگرفته است.

حسین کمالی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، درباره جلسه اخیر این شورا و اینکه آیا راهبرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان مشخص شده است یا خیر، گفت: ابتدا باید گفت لوایحی که در حال حاضر در مجلس درباره "اصلاح قانون انتخابات توسط مجلس یازدهم" مطرح می‌شود، لوایحی است که آزادی‌های مدنی، سیاسی و اجتماعی را محدودتر از آنچه هست، خواهد کرد و به بیانی فضا را بسته‌تر خواهد کرد. در مجموع برداشت دوستان اصلاح‌طلب که دغدغه بقای نظام را دارند این است که نظام را با تهدید‌های بعدی مواجه خواهد کرد یعنی وقتی شرایطی به وجود بیاید که انتخابات آزاد و مردمی برگزار نشود و مردم در تعیین سرنوشت خودشان به طور واقعی نقش نداشته باشند، یقینا مشکلات اساسی‌تری به وجود خواهد آمد.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب افزود: بنابراین قرار شد یک بررسی در رابطه با تغییرات منفی که در این باره در دستورکار مجلس است آغاز شود و مطالعاتی نیز در شورای هماهنگی صورت خواهد گرفت و به زودی در جلسات آتی، تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و این تصمیمات و نتایج آن به جامعه و مسئولین، منتقل خواهد شد. امیدواریم که فضا از آن چه که هست بسته‌تر و انتخابات بدتر از شرایطی که امروز در آن قرار داریم، نباشد.

دبیرکل حزب اسلامی کار بیان کرد: امیدواریم مجموعه کسانی که در حوزه سیاست داخلی تصمیم‌گیرنده هستند به این برداشت برسند که برای حفظ مشارکت مردم و حضور آنها که بزرگ‌ترین پشتوانه امنیتی برای نظام است، باز کردن فضای سیاسی و همراهی مردم و حکومت را در دستورکار قرار بدهند اما اگر شرایطی به وجود بیاید که رأی حداقلی و حضور حداقلی در اداره امور جامعه مدنظر باشد، مشکلات عدیده‌ای را به وجود خواهد آورد که شورای هماهنگی طبیعتا وظیفه خود می‌داند که در این مقطع نظرات خود را اعلام کند و هشدارهای خود را بدهد حال اینکه چه نتیجه‌ای رخ دهد، تکلیف خود را ادا کرده است.

کمالی درباره سازوکارهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 تصریح کرد: احتمال این قضیه وجود دارد که شورای هماهنگی اصلاحات تصمیم بگیرد، شورای عالی سیاستگذاری به کار خود ادامه دهد یا ندهد. شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان یک ابزار انتخاباتی است که شورای هماهنگی آن را انتخاب کرده حال اینکه به ادامه کارش رأی می‌دهد یا به انحلالش، در این باره رأی‌گیری باید انجام شود که هنوز در این باره صحبت و جمع بندی، صورت نگرفته است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها