سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خبر داد:

رد لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کمیسیون برنامه و بودجه!

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از رد لایحه مربوط به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: ما نیازمند یک قانون دائمی در این حوزه هستیم و دولت بهتر است اقدامات خود را در این زمینه به صورت لایحه‌ای تدوین و به مجلس ارسال کند.

رد لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کمیسیون برنامه و بودجه!
کد خبر: 431521
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ۱۵:۰۰:۰۹

اعتمادآنلاین| محمدمهدی مفتح در تشریح نشست امروز صبح کمیسیون متبوع خود گفت: زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در این کمیته را به نمایندگان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس تکالیف برنامه ششم توسعه و تاکید مقام معظم رهبری باید ساختار بودجه اصلاح شود، افزود: در این راستا دولت باید لایحه بودجه سال 99 را به صورت اصلاح شده به مجلس ارائه می‌کرد که چنین اقدامی انجام نشد و کلیات لایحه بودجه هم ابتدا در صحن علنی رد شد و بعد در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: با توجه به اهمیت و نگاه نمایندگان نسبت به اصلاح ساختار بودجه از همان ابتدای تشکیل دور یازدهم مجلس، کمیته‌ای در همین راستا در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شکل گرفت که این کمیته جلسات مفصلی را با دکتر قالیباف رئیس مجلس، مرکز پژوهش‌های مجلس، کارشناسان و مسئولان دولتی مربوطه برای بررسی بودجه برگزار کرده است.

مفتح تصریح کرد: اعضای کمیسیون نقطه نظرات و انتقادات خود را نسبت به گزارش کمیته اصلاح ساختار بودجه ارائه کردند و در نهایت مقرر شد، این اصلاحات را انجام و گزارش نهایی را در کمیسیون قرائت کند.

وی همچنین با اشاره به انتخاب غلامحسین رضوانی، نماینده مردم تهران برای عضویت در این کمیسیون گفت: با توجه به درگذشت مرحوم جعفری، ما باید یک عضو را بر اساس رأی‌گیری توسط اعضای کمیسیون و از میان نمایندگان معرفی شده، انتخاب می‌کردیم که رضوانی توانست آرای کافی را کسب کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: همچنین خانم ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور برای ارائه و بررسی لایحه اصلاح بند (ت) ماده (80) قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه در نشست امروز حضور پیدا کرد که بعد از ارائه گزارش و نظرات مخالف و موافق، این لایحه در کمیسیون رد شد.

مفتح افزود: دولت بر اساس بند (ت) ماده (80) قانون برنامه ششم توسعه مکلف شده که برنامه جامعی را در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار طراحی و به تصویب مجلس برساند که دولت در این لایحه پیشنهاد حذف عنوان "به تصویب مجلس برسد" را ارائه کرده بود.

وی اظهار کرد: خانم ابتکار گزارشی را از اقدامات معاونت زنان و خانواده در حوزه اشتغالزایی و حمایت از زنان سرپرست خانوار ارائه و اعلام کرد، جزئیات این برنامه اجرایی است که بعد از بیان نظرات مخالف و موافق این لایحه رد شد زیرا این طرح بعد از تصویب در مجلس دیگر با تغییر دولت‌ها و یا برنامه‌های پنج ساله دچار مشکل نخواهد شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: اکنون بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار وجود دارد که باید به بحث معیشت و زندگی آنها رسیدگی شود، بنابراین نیاز به یک قانون دائمی در این حوزه وجود دارد و دولت بهتر است، اقدامات خود را در این زمینه به صورت لایحه‌ای تدوین و به مجلس ارسال کند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها