صد و دومین روز ناآرامی‌ها در آمریکا هم آغاز شد / هشدار درباره رقابت‌های انتخاباتی

کارشناسان در آمریکا درباره احتمال تشدید ناآرامی‌های اجتماعی در این کشور در کوران رقابت‌های انتخاباتی ابراز نگرانی کرده‌اند.

صد و دومین روز ناآرامی‌ها در آمریکا هم آغاز شد / هشدار درباره رقابت‌های انتخاباتی
کد خبر: 431584
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ۰۷:۳۱:۰۵

اعتمادآنلاین| در پی بروز درگیری‌های خشونت‌بار میان گروه‌های مختلف در آمریکا کارشناسان درباره احتمال تشدید ناآرامی‌های اجتماعی در این کشور در کوران رقابت انتخاباتی میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و رقیب او، «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات هشدار داده‌اند.

روزنامه «ایندیپندنت» گزارش داده روز سه‌شنبه ایالت «اورگن»، همزمان با ورود به صد و دومین روز ناآرامی‌ها در این ایالت به صحنه درگیری‌های خشونت‌آمیز میان گروه‌های راست‌گرا و چپ‌گرا تبدیل شد.

در شهر «سیلم» در ایالت «اورگن»، پلیس دو نفر از اعضای گروه‌های طرفدار ترامپ را پس از حمله به تظاهرات‌کنندگان گروه «زندگی سیاهان مهم است» بازداشت کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده در شهر پورتلند هم گروهی از طرفداران ترامپ با تظاهرات‌کنندگان گروه‌های مخالف با تبعیض نژادپرستانه علیه سیاه‌پوستان درگیر شده و با اسپری فلفل به آنها حمله کرده‌اند.

در فیلمی که کاربران فضای مجازی منتشر کرده‌اند یک مرد سفیدپوست یکی از تظاهرات‌کنندگان گروه «زندگی سیاه‌پوستان مهم است» را روی زمین خوابانده است. یک زن به فرد سیاه‌پوست نزدیک شده و به چشم او اسپری می‌پاشد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، کارشناسان با مشاهده این خشونت‌ها هشدار داده‌اند ابهام‌های مربوط به برگزاری انتخابات پستی ممکن است به ایجاد ناآرامی‌های اجتماعی منجر شود.

برخی ایالت‌های چرخشی (ایالت‌هایی که نتیجه رأی در آنها گاه به نفع جمهوری‌خواهان و گاه به نفع دموکرات‌ها است) مانند میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین شمارش آرا را تا روز بعد از برگزاری انتخابات ممنوع کرده‌اند.

«ریک هیسین»، کارشناس مسائل انتخابات و استاد حقوق در دانشگاه کالیفرنیا گفت: «اگر نتیجه انتخاب به این ایالت‌ها بکشد و همه منتظر نتیجه باشند نگرانم که ناآرامی‌های اجتماعی بروز کند. این مسئله به خصوص اگر ترامپ در روز انتخابات جلو باشد صدق می‌کند.»

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام نژادپرستانه افسر سفیدپوست پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید»، شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکا این اعتراضات به طور سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا در این شهر آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز ادامه داشته است.

چند روز پیش نیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر تلویحاً خواستار اعزام نیروی فدرال به شهر پورتلند شد تا اعتراضات این شهر را سرکوب کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها