کد خبر: 431599
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ۰۸:۲۱:۰۰
| |

وزرای خارجه گروه 7 مسمومیت الکسی ناوالنی را محکوم کردند

بنا بر بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، وزرای خارجه گروه هفت روز سه‌شنبه "مسمومیت تأیید شده" الکسی ناوالنی، منتقد کرملین را به شدت محکوم کردند.

وزرای خارجه گروه 7 مسمومیت الکسی ناوالنی را محکوم کردند
کد خبر: 431599
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ۰۸:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از رویترز، در این بیانیه آمده است: ما، گروه هفت، وزاری خارجه کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، آمریکا و نماینده ارشد اتحادیه اروپا در محکومیت مسمومیت تأیید شده الکسی ناوالنی، با شدیدترین الفاظ ممکن، متحد هستیم.

ناوالنی که در بیمارستانی در برلین مشغول معالجه است، بعد از بد شدن حالش در پرواز داخلی روسیه، با هواپیما به آلمان منتقل شد. آلمان می‌گوید او با عامل اعصاب "نوویچوک" به سبک شوروی، به قصد کشتن مسموم شده است؛ در حالی که روسیه می‌گوید شاهدی مبنی بر مسمومیت ناوالنی مشاهده نکرده است.

بیانیه جی 7 می‌افزاید: آلمان به گروه هفت- که ریاست آن امسال بر عهده آمریکاست- درباره این تصمیم که ناوالنی "قربانی یک حمله با عامل اعصاب شیمیایی از گروه نوویچوک، ماده ساخت روسیه" است، اطلاع داد.

بیانیه جی 7 اعلام کرد: هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی، در هر جا، هر زمان، توسط هرکس و تحت هر شرایطی که باشد، ناپذیرفتنی و نقض آن دسته از هنجارهای بین‌المللی به حساب می‌آید که استفاده از چنین سلاح‌هایی را ممنوع کرده است.

این بیانیه افزود: ما بر چگونگی پاسخ روسیه به درخواست‌های بین‌المللی برای توضیح عمل شنیع مسمومیت ناوالنی از نزدیک نظارت خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها