کد خبر: 431638
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ۰۹:۴۴:۳۰
| |

کارشناس مسائل آمریکا:

پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار سخت است

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: هر دو نامزد یعنی ترامپ و جوبایدن شانس برابر برای پیروزی در انتخابات دارند.

پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار سخت است
کد خبر: 431638
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ۰۹:۴۴:۳۰

اعتمادآنلاین| «امیرعلی ابوالفتح»، کارشناس مسائل آمریکا، درباره انتخابات آمریکا و اینکه رفتارهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در آستانه ماه نوامبر چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: در مورد انتخابات در هیچ کشوری نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت آن هم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بسیار دشوارتر است.

با توجه به اینکه فرایند انتخابات در آمریکا پیچیده است و متکی به آراء مردمی هم نیست یعنی نظر سنجی‌ها هم نمی‌توانند براساس رأی مردم، نتیجه انتخابات در آمریکا را پیش بینی کنند بنابراین آنچه نتیجه انتخابات آمریکا را تعیین می‌کند، بحث آراء الکترال است. ممکن است رأی مردم به یک کاندیدا بالا بوده اما آراء الکترال آن کاندیدا، کمتر باشد و در نهایت در انتخابات شکست بخورد.

این تحلیلگر مسائل بین الملل تاکید کرد: بنابراین پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار سخت است باتوجه به ماندگاری بیماری کرونا نیز اوضاع، بسیار پیچیده تر شده و در عین حال بحران های بیکاری، سلامت، نژادی و غیره در آمریکا ایجاد شده و فضا بسیار مغشوش تر، شده است.

ابوالفتح بیان کرد: هر دو نامزد یعنی ترامپ و جوبایدن شانس برابر برای پیروزی در انتخابات دارند البته عموما رئیس جمهور مستقر بالاتر است چراکه روسای جمهور معمولا برای دو دوره انتخاب می‌شوند اما اگر بخواهیم، ارزیابی دقیق‌تری داشته باشیم باید مناظرات انتخاباتی دو نامزد دموکرات و جمهوری خواه برگزار شود.

درباره توانایی بایدن در برابر ترامپ در مناظرات انتخاباتی تلویزیونی تردیدهایی وجود دارد، اگر بایدن در اولین مناظره موفق شود شاید نتیجه انتخابات را بهتر بتوان ارزیابی کرد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها