کد خبر: 431641
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

داستان فیلم‌های مستهجن کشف‌شده در مخفیگاه بن‌لادن چیست؟

با اینکه سال‌ها از مرگ اسامه بن‌لادن رهبر گروه القاعده می‌گذرد، اما زندگی او و نحوه اجرای عملیات قتلش هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و افراد بسیاری همچنان در تلاش‌اند تا برای سوالاتی که در مورد این حادثه مطرح است پاسخی پیدا کنند.

داستان فیلم‌های مستهجن کشف‌شده در مخفیگاه بن‌لادن چیست؟
کد خبر: 431641
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با اینکه سال‌ها از مرگ اسامه بن‌لادن رهبر گروه القاعده می‌گذرد، اما زندگی او و نحوه اجرای عملیات قتلش هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و افراد بسیاری همچنان در تلاش‌اند تا برای سوالاتی که در مورد این حادثه مطرح است پاسخی پیدا کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، یکی از اسرار به‌جا‌مانده از مرگ بن‌لادن چرایی وجود فیلم‌های مستهجن در میان اسباب و اثاثه رهبر گروه القاعده بود.

روزنامه‌های دیلی‌میل، سان و اینترنشنال بیزینس تایمز در گزارش‌های جداگانه‌ای به این مساله پرداخته و به نقل از کارشناسان، به نتیجه تقریباً یکسانی در مورد این مساله رسیده‌اند.

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، تجزیه و تحلیل دیتاهای کشف‌شده در آخرین محل اختفای اسامه بن‌لادن در پاکستان- که روز 2 مه 2011 در همان‌جا به قتل رسید- نشان داد مقادیر قابل توجهی فیلم‌ مستهجن در اختیار رهبر گروه القاعده بوده است.

به هر روی، از زمان اعلام مرگ اسامه بن‌لادن تاکنون نظریه‌های توطئه بسیاری در مورد شیوه قتل او منتشر می‌شود و بسیاری از کارشناسان می‌گویند دولت آمریکا همه چیز را در مورد عملیاتی که منجر به قتل او شد بیان نمی‌کند.

با این حال خبرگزاری رویترز چند روز بعد از وقوع این عملیات به نقل از مسئولان آمریکایی خبر داد، نیروهای ویژه که اقدام به قتل اسامه بن‌لادن کرده بودند در مخفیگاه او تعداد زیادی فیلم‌ مستهجن پیدا کرده‌اند.

در آن زمان مسئولان گفتند که مطمئن نیستند دقیقاً این فیلم‌ها را کجای مخفیگاه بن‌لادن پیدا کرده‌اند و از این رو نمی‌دانند که آیا بن‌لادن خود آنها را تماشا می‌کرده یا متعلق به اشخاص دیگری بوده است.

تحلیل این فیلم‌ها که بسیاری‌شان روی سی‌دی ضبط شده بودند این ذهنیت را ایجاد می‌کند که فیلم‌های مستهجن نقش مهمی در نقل و انتقال پیام‌های الکترونیکی بین رهبر وقت القاعده و نیروهای زیرمجموعه‌اش ایفا می‌کرده‌اند.

هرچند مسئولان حاضر نیستند حتی بخش کوچکی از این اطلاعات را آشکار کنند، اما به رسانه‌ها گفته‌اند به مجموعه بزرگی از این فیلم‌ها دست پیدا کرده‌اند؛ مجموعه‌ای حدود 470 هزار فایل دیجیتالی، 250 گیگابایت دیتا، 100 یو‌اس‌بی و شمار زیادی وی‌سی‌دی به علاوه پنج دستگاه رایانه و چندین تلفن همراه که مملو از فیلم‌ مستهجن بودند.

یکی از کارشناسان که برخی از این فیلم‌ها را بررسی کرده معتقد است، بن‌لادن به کدگذاری‌های ایمیل اعتماد نداشت از این رو می‌کوشید تا با استفاده از فیلم‌های مستهجن پیام‌های خود را به دست هوادارانش برساند یا در صورت امکان از پیک‌های مورد اعتماد برای این منظور استفاده کند.

از سویی «رد میلوی» روانشناس قانونی و یکی از کارشناسان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بر این باور است که دینداری صرفاً پوششی برای فعالیت‌های بن‌لادن بوده و او نیز همانند هر فردی به دنبال ارضای امیال و هوس‌های خود بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

    خدابیامرزگلناربازبوده😁😁😀😀

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها