کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

حباب قیمت‌ها استقبال از بازار سکه طلا را کاهش داد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت:به دلیل حباب در این بازار، خرید طلا و سکه با کاهش استقبال مردم مواجه شده و نسبت به استقبال مردم از بازار ارز، هنوز شاهد خرید گسترده مردم در این بازار نیستیم.

حباب قیمت‌ها استقبال از بازار سکه طلا را کاهش داد
کد خبر: 431737
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ۱۳:۵۵:۳۵

اعتمادآنلاین| محمد کشتی‌آرای با اشاره به وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: با وجود کاهش قیمت انس جهانی در بازار‌های بین المللی، قیمت طلا در بازار کشور افزایش یافته و این موضوع به دلیل بالا رفتن نرخ ارز باز می‌گردد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: وضعیت بازار طلا و سکه متعادل است و حتی می‌توان گفت به دلیل حباب در این بازار، خرید طلا و سکه با کاهش استقبال مردم مواجه شده و نسبت به استقبال مردم از بازار ارز، هنوز شاهد خرید گسترده مردم در این بازار نیستیم.


وی افزود:خرید فروش طلا و سکه در مقایسه با دهه اول محرم رشد مناسبی داشته و اما در مجموع می‌توان گفت که بازار از تعادل برخودار است.

کشتی‌آرای عنوان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده از اجرت و سود خرید طلا و سکه از ابتدای سال 1400 اجرا خواهد شد و پس از اجرای آن می‌توان بررسی دقیقی از اثرات آن داشت.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: قیمت انس 1931 دلار، قیمت سکه طرح قدیم 11 میلیون و 200 هزار، سکه طرح جدید یک میلیون و 850 هزار تومان نیم سکه 5 میلیون و 820 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون 300 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون 800 هزار تومان، قیمت یک مثقال طلا 4 میلیون 940 هزار تومان و قیمت یک گرم طلای 18 عیار یک میلیون 148 هزار تومان است.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها