محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، در گفت‌وگوی ویدئویی با «اعتمادآنلاین» مطرح کرد:

ارزیابی دوره ریاست محسن هاشمی در شورای شهر تهران

محمدجواد حق‌شناس در ارزیابی عملکرد محسن هاشمی به عنوان رئیس شورای شهر تهران گفت: تصورم، تا قبل از ورود به شورای شهر از آقای محسن هاشمی با وقتی که ایشان را در شورای شهر دیدم، متفاوت شد. جایگاهی که ایشان در آن نشسته نیاز به صبوری، متانت، تعامل و همکاری و برقراری ارتباط با تمام اعضای شورا و محقق کردن خواسته‌هایشان دارد. به نظر من با این ویژگی انصافاً بیشتر از حد ظاهر شد، اما در حوزه‌هایی از حقوق ریاستش استفاده نکرد.

حجم ویدیو: 21.28M | مدت زمان ویدیو: 00:02:53 دانلود ویدیو
کد خبر: 431742
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، در ارزیابی عملکرد محسن هاشمی به عنوان رئیس شورای شهر تهران گفت: تصورم، تا قبل از ورود به شورای شهر از آقای محسن هاشمی با وقتی که ایشان را در شورای شهر دیدم، متفاوت شد. جایگاهی که ایشان در آن نشسته نیاز به صبوری، متانت، تعامل و همکاری و برقراری ارتباط با تمام اعضای شورا و محقق کردن خواسته‌هایشان دارد. به نظر من با این ویژگی انصافاً بیشتر از حد ظاهر شد، اما در حوزه‌هایی از حقوق ریاستش استفاده نکرد.

بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

*سه سال است که آقای محسن هاشمی رئیس شورای شهر هستند. اگر فرض کنیم شما رئیس شورای شهر باشید چه کارهایی انجام می‌دهید که محسن هاشمی در دوره ریاست‌شان انجام نداده است و چه کارهایی را انجام نمی‌دهید که ایشان انجام داده است؟

آقای محسن هاشمی در این دوره که آمد خودم تصورم، تا قبل از ورود به شورای شهر از آقای محسن هاشمی با وقتی که ایشان را در شورای شهر دیدم، متفاوت شد. جایگاهی که ایشان در آن نشسته نیاز به صبوری، متانت، تعامل و همکاری و برقراری ارتباط با تمام اعضای شورا و محقق کردن خواسته‌هایشان دارد. به نظر من با این ویژگی انصافاً بیشتر از حد ظاهر شد، اما در حوزه‌هایی از حقوق ریاستش استفاده نکرد. جاهایی که باید قاطعیت نشان دهد از کلیت حقوق شورای شهر و حق شهروندان استفاده نکرد. جاهایی که لازم است شهردار را به عنوان منتخب شورا به مهمیز بکشد و آن وظیفه نظارتی که شورا پیگیری می‌کرده از شهردار بخواهد و خلاصه نسبت شورا و شهرداری را برقرار کند، شاید از این ظرفیت استفاده نکرد. یعنی این بخش از ظرفیت خالی ماند.

در یک حوزه‌هایی هم به نظر می‌رسد ایشان با حوزه سخت قدرت خیلی اهل تعامل است و نظراتی که دریافت می‌کند به نظر می‌رسد مهم است و با انتظارات آن حوزه تنظیم می‌کند که من نمی‌دانم چقدر می‌تواند مقاومت کند، نکند. به هر حال این تجربه شخصی ایشان در این حوزه است، ولی به هر حال من فکر می‌کنم اینجا انتظارمان این است که مهم‌ترین مساله قانون حق مردم و دفاع از حقوق مردم باشد و اگر یک جاهایی هم انتظاراتی هست این انتظارات باید با گفت‌وگو و مذاکره تنظیم شود که از حدود قانونی و حق مردم خارج نشود و بدون اینکه به سوءتفاهم و برخوردی برسد دنبال کند.

**مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانیم و ببینیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها