کد خبر: 431792
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

سید افضل موسوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

روحانی بعد از خروج از پاستور در درون نظام خواهد ماند / رد صلاحیت هاشمی، رأی 5 درصدی روحانی را بالای 60 درصد برد

سید افضل موسوی گفت‌: حسن روحانی در حالی مردادماه سال 1400 دولت را تحویل رئیس‌جمهور منتخب خواهد داد که سن و سال بالایی دارد و به همین دلیل احتمال اینکه مسئولیت مهم اجرایی بر عهده گیرد بسیار ضعیف است.

روحانی بعد از خروج از پاستور در درون نظام خواهد ماند / رد صلاحیت هاشمی، رأی 5 درصدی روحانی را بالای 60 درصد برد
کد خبر: 431792
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی دقیقاً 11 ماه دیگر کلید پاستور را به کاندیدای برنده سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد داد تا فصل دیگری از کنش سیاسی‌اش را آغاز کند. به همین دلیل اینکه رئیس‌ دوره‌های یازدهم و دوازدهم دولت در آینده سیاسی‌اش چه نقشی ایفا خواهد کرد یکی از سوال‌هایی است که در افکار اهالی سیاست و حتی بخشی از افکار عمومی مطرح می‌شود.

سید افضل موسوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: آقای روحانی بعد از خروج از پاستور و پایان هشت ‌سال رأس‌نشینی در دولت، قطعاً یکی از چهره‌های مهم‌ در درون نظام خواهد ماند و به احتمال قریب‌ به یقین با حکم مقام ‌معظم رهبری به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواهد آمد.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در ادامه گفت: البته آقای روحانی که پیش از سال 92 در حزب اعتدال و توسعه فعالیت سیاسی می‌کرد از جانب تندروهای اصلاح‌طلب و اصولگرا مخالفت‌های جدی می‌بیند و به همین خاطر همکاری‌اش با این 2 تفکر امری محال خواهد بود. آقای روحانی و همفکرانش در تشکیلات اعتدال و توسعه بعد از تحویل دادن دولت، سیاست‌ورزیشان را به احتمال زیاد ادامه خواهند داد.

او تصریح کرد:‌ درباره اینکه حسن روحانی با بهره‌گیری از چه فضایی توانست در سال 92 با رأی مردم به عنوان رئیس‌جمهوری برگزیده شود باید گفت شورای نگهبان با رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فضا را برای برنده شدن روحانی آماده کرد. چرا که مرحوم هاشمی بعد از اینکه با نظر اعضای شورای نگهبان از حضور در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری منع شد، حمایتی بی‌ چون و چرا و قاطعانه از ایشان داشت تا رأی حدوداً پنج درصدی‌اش به یکباره به میزان قابل توجه بیش از 60 درصد برسد و چنین شد که همه چیز دست به دست هم داد تا حسن روحانی ریاست‌جمهوری را در کارنامه فعالیت‌های سیاسی‌اش به ثبت برساند.

سید افضل موسوی در پایان گفت: حسن روحانی در حالی مردادماه سال 1400 دولت را تحویل رئیس‌جمهور منتخب خواهد داد که سن و سال بالایی دارد و به همین دلیل احتمال اینکه مسئولیت مهم اجرایی‌ بر عهده گیرد بسیار ضعیف است.

چکیده گفت‌وگو با سید افضل موسوی

-روحانی و همفکرانش پس از پایان کار دولت، سیاست‌ورزیشان را ادامه خواهند داد

-همکاری روحانی با تندروهای اصلاح‌طلب و اصولگرا بعد از پایان ریاست جمهوری امری محال است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها