کد خبر: 431820
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۰۷:۰۷:۰۰
| |

یک فعال سیاسی اصولگرا:

قانون در زمان احمدی‌نژاد اجرا نمی‌شد / درباره پارلمان فعلا نمی‌توان نظر داد

احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، در یادداشتی نوشت: در دوره احمدی‌نژاد 2000 قانون اجرا نمی‌شد و ما نگران بودیم نظام به سمت دیکتاتوری برود. در زمان آقای روحانی هم نگرانی‌ها برای آن بود که دولت فقط به برجام تکیه کند و اوضاع کشور نا به سامان شود، اینجاست که نقش مجلس و نظارتش بر دولت مهم می‌شود.

قانون در زمان احمدی‌نژاد اجرا نمی‌شد / درباره پارلمان فعلا نمی‌توان نظر داد
کد خبر: 431820
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۰۷:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در یادداشتی نوشت: از شروع مجلس یازدهم بیش از 100 روز گذشته است. با وجود آنکه نمی توان 3 ماه فعالیت نمی تواند ملاک قضاوت باشد؛ با این حال پارلمان دارای نقاط ضعف و قوت مختلفی است. مجلس یازدهم باید نظارت را تقویت کند و نظارت قوی باعث می شود دولت ها بهتر کار کرده و به قوانین پایبند باشد. به طور مثال در دوره احمدی نژاد 2000 قانون اجرا نمی شد و ما نگران بودیم نظام به سمت دیکتاتوری برود. در زمان آقای روحانی هم نگرانی ها برای آن بود که دولت فقط به برجام تکیه کند و اوضاع کشور نا به سامان شود، اینجاست که نقش مجلس و نظارتش بر دولت مهم می شود.

با یک نگاه کلی به مجلس یازدهم می توان دریافت کرد که به سمت نظارت قوی در حال حرکت هستند و کمیسیون هایی مانند اصل 90 خوب کار کردند.

مشکل دیگری که وجود دارد، معضل اقتصادی است که نا به سامانی ها و بحران های زیادی را برای کشور به وجود آورده است. نمایندگان با شعار اقتصادی روی کار آمدند اما تا به الآن کاری برای حل معضلات کشور نکردند مانند آن که وکیل المله ها رئیس بانک مرکزی را برای پاسخگویی به درباره گرانی ارز به مجلس دعوت کردند اما در آخر از او تشکر هم کردند.

نمایندگان باید تمام تلاش خود را برای تقویت نقاط قوت و حل نقاظ ضعف خود به کار بگیرند، 4 سال زمانی است که به سرعت می گذرد در نتیجه باید در مسیر محقق کردن مطالبات مردم حرکت کنند و زمان را هدر ندهند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها