کد خبر: 431869
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۷ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| ناقضان پروتکل‌های کرونایی در اندونزی چگونه مجازات می‌شوند؟

همزمان با شیوع ویروس کرونا، کشورهای مختلف تدابیر ویژه‌ای برای مقابله با گسترش ویروس کرونا پیشه کردند و در سایه بی‌توجهی برخی از مردم به خطرات ویروس کرونا، جرایم و مجازات‌های خاصی برای ناقضان پروتکل‌های مقابله با این ویروس در نظر گرفته شد که برخی از آنها جالب توجه است.

ویروس کرونا| ناقضان پروتکل‌های کرونایی در اندونزی چگونه مجازات می‌شوند؟
کد خبر: 431869
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۷ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با شیوع ویروس کرونا، کشورهای مختلف تدابیر ویژه‌ای برای مقابله با گسترش ویروس کرونا پیشه کردند و در سایه بی‌توجهی برخی از مردم به خطرات ویروس کرونا، جرایم و مجازات‌های خاصی برای ناقضان پروتکل‌های مقابله با این ویروس در نظر گرفته شد که برخی از آنها جالب توجه است.

به گزارش اعتمادآنلاین، خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی خبر داد، مسئولان کشور اندونزی مجازات جالبی را برای افرادی که به شیوه‌نامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا پایبند نیستند وضع کرده است.

مسئولان محلی در جاکارتا پایتخت اندونزی اعلام کردند، هر فردی که اقدام به نقض پروتکل‌های مقابله با ویروس کرونا کند باید دقایقی در تابوت مرگ گذاشته شود در غیر این صورت به انجام خدمات اجتماعی محکوم می‌شود یا ملزم به پرداخت جریمه خواهد بود.

در تصاویر و ویدئویی که در این زمینه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد 2 فرد که ماسک به صورت نداشتند مجبور شدند در یک صندوق که شبیه به تابوت است به مدت چند دقیقه بخوابند تا در آنجا به توصیه‌های مسئولان در مورد احترام به شیوه‌نامه‌های بهداشتی گوش دهند.

بر اساس دستورالعمل جدید، افراد ناقض شیوه‌نامه‌ها بعد از یک دقیقه خوابیدن در تابوت باید به کار خود فکر کنند و تصور کنند که به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته‌ و واقعاً برای خاکسپاری در تابوت قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود یک درصد از افراد جامعه در اندونزی شیوه‌نامه‌های مبارزه با شیوع ویروس کرونا را رعایت نمی‌کنند. این افراد در صورتی که تمایلی به خوابیدن در تابوت نداشته باشند باید حدود 17 دلار جریمه پرداخت کنند یا 60 دقیقه، به عنوان جریمه قانون‌شکنی، خدمات اجتماعی انجام دهند.

به گفته یکی از مسئولان، به دلیل ازدحام شدید مخالفان برای انجام خدمات اجتماعی ابتکار خوابیدن در تابوت مطرح شد و به اجرا درآمد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها