المپیک توکیو تابستان آینده برگزار می‌شود

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک درباره برگزاری المپیک توکیو گفت: همچنان بر ارائه یک بازی ایمن و موفق در سال آینده  متمرکز هستیم تا بازیهای المپیک را در یک محیط امن برای همه افراد در تابستان سال آینده برگزار کنیم.

المپیک توکیو تابستان آینده برگزار می‌شود
کد خبر: 431881
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۱۰:۱۱:۳۰

اعتمادآنلاین| رییس کمیته بین المللی المپیک گفت: تولید واکسن کرونا یک راه حل جادویی برای برگزاری بازی های المپیک توکیو نخواهد بود و فقط آن را تسهیل می بخشد.

در جلسه مجازی هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک در مورد بازی های المپیک توکیو و 2022 پکن هم صحبت شد. توماس باخ گفت: اقدامات مختلف برای تقابل باویروس کرونا را در هفته های آینده مشاهده خواهید کرد.

وی افزود: ما همچنان بر ارائه یک بازی ایمن و موفق در سال آینده متمرکز هستیم تا بازیهای المپیک را در یک محیط امن برای همه افراد در تابستان سال آینده برگزار کنیم. پکن 2022 نیز با فدراسیون های بین المللی مربوطه در ارتباط بوده و برنامه هایی را بر اساس آخرین وضعیت ویروس کرونا آماده کرده است.


باخ همچنین در نشست خبری مجازی عنوان کرد در مورد جزییات برگزاری بازی های المپیک توکیو نمی تواند دقیق پاسخ دهد چراکه وضعیت روز به روز تغییر می کند.

او گفت: کارگروه ما خود را برای اتفاقات مختلف آماده می کند چراکه نمی دانیم سال آینده چه شرایطی وجود دارد . هر چند آسان نیست اما بحث فاصله اجتماعی در دست بررسی است. ما همچنین تولید واکسن را دنبال می کنیم چراکه در این صورت می تواند آماده سازی برگزاری المپیک توکیو را تسهیل کند اما خیلی زود است که بخواهیم بگوییم رویکرد نهایی ما چیست.


باخ در مورد تاثیر آزمایش و تولید واکسن بر برگزاری بازی های المپیک توکیو گفت: تنها چیزی که می توانم بگویم این است که ما تلاش می کنیم یک محیط امن برای همه شرکت کنندگان فراهم کنیم. با توجه به اطلاعات ما و تماسی که ما با کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و شرکت های دارویی داریم ، پیشرفت بزرگی در زمینه آزمایش خواهیم دید که می تواند بر برنامه ریزی تأثیر زیادی بگذارد و از اخبار دلگرم کننده ای در مورد تولید واکسن مطلع شده ایم.اما همه آنها یک نقش دارند و راه حل جادویی نخواهند بود و فقط سازماندهی بازی ها را آسان می کند.

رییس کمیته بین المللی المپیک لزوم نشان دادن همبستگی ورزشکاران در این شرایط تاکید کرد: اگر برای اطمینان از امن بودن یک محیط برای همه شرکت کنندگان در بازی ها به قرنطینه نیاز است ، پس باید قرنطینه کنید و این مسئولیت برای همه است و هیچ کس نمی تواند فقط به دیگری نگاه کند و بگوید ، من این را نمی خواهم.شما باید همبستگی خود را نشان دهید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها