کد خبر: 432003
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۷ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اطلاعات غافلگیرکننده یک نشریه غربی: اکثر اعانه‌ها به دست مستمندان نمی‌رسد

بر اساس تحقیقی که توسط یک رسانه غربی انجام گرفت، تلقی رایج در مورد انتقال پول از پولدارها به فقرا از طریق اعانه به کلی بی‌پایه و اساس است و این اعانه‌ها راهی به سوی جیب مستمندان و فقرا پیدا نمی‌کند.

اطلاعات غافلگیرکننده یک نشریه غربی: اکثر اعانه‌ها به دست مستمندان نمی‌رسد
کد خبر: 432003
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس تحقیقی که توسط یک رسانه غربی انجام گرفت، تلقی رایج در مورد انتقال پول از پولدارها به فقرا از طریق اعانه به کلی بی‌پایه و اساس است و این اعانه‌ها راهی به سوی جیب مستمندان و فقرا پیدا نمی‌کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه گاردین طی مقاله‌ای با اشاره به تحقیق انجام گرفته در آمریکا نوشت: با وجود اینکه ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین کشورها در زمینه جمع‌آوری اعانه محسوب می‌شود، اما حداکثر 20 درصد از این مبالغ به دست فقرا و نیمی از آن به بخش‌های آموزش، بهداشت و درمان می‌رسد. باقی آن نیز صرف کمک به هنرهای مختلف، تیم‌های ورزشی و دیگر بخش‌های فرهنگی می‌شود.

«پل وایلی» نویسنده این مقاله عنوان می‌کند، بیشترین حجم اعانه‌های جمع‌آوری‌شده در سال 2019 در آمریکا به دانشگاه‌ها و مدارس معروفی که معمولاً محل تحصیل ثروتمندان هستند سرازیر شده است.

در بریتانیا نیز طی یک دهه منتهی به سال 2017 بیش از 2سوم اعانه ثروتمندان یعنی بالغ بر چهار میلیارد و 79 میلیون پوند به بخش آموزش عالی اختصاص یافت که نیمی از آن به دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج رسید.

در این مدت ثروتمندان بریتانیایی 1.04 میلیارد پوند نیز به بخش هنری اختصاص دادند و سهم مبارزه با فقر فقط 222 میلیون پوند بود.

به گفته این نویسنده، طی 2 دهه گذشته شاهد جهش بزرگی در شمار سازمان‌های خیریه در جهان بودیم تا به رقم 260 هزار سازمان برسند، این سازمان‌ها در حال حاضر 1.5 تریلیون دلار را مدیریت می کنند و در این زمینه ایالات متحده در رتبه اول و بریتانیا در رده بعدی قرار دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها