کد خبر: 432023
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۰۵:۲۰:۰۰
| |

۳ هفته سکوت؛

واکنش ترامپ به آتش‌سوزی‌های گسترده در 13 ایالت آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا از 3 هفته پیش درباره آتش‌سوزی‌های گسترده در 13 ایالت کشورش اظهارنظر نکرده است.

واکنش ترامپ به آتش‌سوزی‌های گسترده در 13 ایالت آمریکا
کد خبر: 432023
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۰۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که جنگل‌های 13 ایالت در آمریکا گرفتار حریق شده و تا به حال 5300 مایل مربع از اراضی این مناطق در آتش سوخته‌اند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از نزدیک به 3 هفته پیش هیچ اظهارنظری درباره آنها مطرح نکرده است.

پایگاه خبری-تحلیلی «کامان‌دریمز» گزارش داده آخرین باری که ترامپ در این خصوص اظهارنظر کرده روز 23 اوت بوده است. این در حالی است که او از آن موقع تا الان در 46 مراسم صحبت کرده است.

ترامپ از آن زمان تا به حال، در حساب کاربری‌اش در توئیتر هم پیامی در این مورد منتشر نکرده است. او در اواسط ماه اوت توئیتی در این خصوص منتشر کرده و کالیفرنیا را مقصر بروز این آتش‌سوزی‌ها دانسته. ترامپ نوشت: «باید زمین‌هایتان را تمیز کنید.»

«لوری لودز»، کارشناس، در گفت‌وگو با این پایگاه خبری می‌گوید: «سکوت رئیس‌جمهور ترامپ و بی‌اعتنایی کامل او به جان میلیون‌ها انسانی که در خطرند وحشت‌آور است.»

وی در ادامه گفت: «اینکه فلان ایالت قرمز (حامی جمهوری‌خواهان) یا آبی (حامی دموکرات‌ها) است اهمیتی ندارد؛ رئیس‌جمهور باید در مواقع بحران، فراتر از سیاست باشد.»

ترامپ سال 2019، ایالت کالیفرنیا را به جلوگیری از اختصاص بودجه‌های ضروری برای مقابله با حوادث اضطراری تهدید کرد.

پایگاه پولیتیکو به نقل از «مایلز تیلور»، از مقام‌های ارشد سابق در کاخ سفید ترامپ نوشت: «او (ترامپ) به ما گفت به کسانی که خانه‌هایشان سوخته پول ندهید؛ خیلی از این جهت که مردم کالیفرنیا (در انتخابات) از او حمایت نکرده بودند خشمگین بود.»

کارشناسان می‌گویند این آتش‌سوزی‌ها جان میلیون‌ها آمریکایی‌ را به خطر انداخته و بدون شک یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی آمریکا است.

روزنامه یو‌اس‌ای‌ تودی روز دوشنبه گزارش داده وزش باد باعث انتقال آتش‌سوزی به مناطق جنگلی در 13 ایالت شده. این آتش‌سوزی‌ها به کشته شدن افراد، تخریب منازل و تخریب اراضی زیادی منجر شده است.

این روزنامه گزارش داده وقوع بیش از 100 آتش‌سوزی عظیم در سطحی به مساحت تقریباً 7000 مایل مربع باعث مرگ دست‌کم 16 نفر و تخریب صدها منزل مسکونی شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها