کد خبر: 432078
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ ۱۱:۳۱:۴۹
| |

استاد دانشگاه کالیفرنیا:

توافق اسرائیل و امارات ناامنی را در منطقه افزایش می‌دهد

استاد دانشگاه کالیفرنیا تاکید کرد: توافق اسرائیل و امارات متحده عربی ناامنی را در منطقه افزایش می‌دهد و این توافق وعده ترامپ مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از خاورمیانه را به چالش می‌کشد.

توافق اسرائیل و امارات ناامنی را در منطقه افزایش می‌دهد
کد خبر: 432078
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ ۱۱:۳۱:۴۹

اعتمادآنلاین| رونی لیپ‌شوتز، (Ronnie Lipschutz) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کالیفرنیاست. وی در این حوزه صاحب تالیفات زیادی است.

از آثار این استاد دانشگاه می‌توان به «سیاست‌های فضای جهانی» و «رویاهای جنگ سرد» و «اقتصاد جهانی» اشاره کرد. وی به بیان نظرات خود برای مقابله با تنش‎ها پرداخت:

آمریکا نمی‌تواند مکانیزم ماشه را فعال کند

اروپا و آژانس به امید انتخاب بایدن برجام را زنده نگه داشته‌اند

رونی لیپ‌شوتز در ابتدا با تاکید بر اینکه آمریکا نمی‌تواند مکانیزم ماشه را فعال کند، گفت: تصور من این است که احزاب مختلف - اروپایی و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در تلاشند که برجام را زنده نگه دارند و مانع از نابودی آن شوند، به این امید که جو بایدن دوباره انتخاب شود و توافق هسته‌ای را دوباره زنده کند.

وی هم‌چنین اظهار داشت: سوالی که در ذهن کارشناسان این حوزه است این است که اگر ترامپ پیروز شود، آیا تحریم‌ها و سیاست‌های ضدایرانی آمریکا دو برابر خواهد شد؟ آیا او به اندازه کافی علاقه‌مند به بهبود روابط است؟ من نمی‌دانم. در حال حاضر ، تقریباً هیچ کسی در ایالات متحده به روابط با ایران بعد از 3 نوامبر که انتخابات است، فکر نمی‌کند و هیچ چیز قابل پیش‌بینی است.

توافق اسرائیل و امارات متحده عربی ناامنی را در منطقه افزایش می‌دهد

این توافق وعده ترامپ مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از خاورمیانه را به چالش می‌کشد

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کالیفرنیا در ادامه اضافه کرد: توافق اسرائیل و امارات متحده عربی به وضوح تلاش برای ایجاد ائتلافی ضدایران در منطقه است که حتی سعودی‌ها نیز با حمایت آمریکا به صورت ضمنی در آن حضور دارند. این توافق سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل را وارد منطقه می‌کند و این نگرانی وجود دارد که وقوع جنگ در منطقه را محتمل کند و ناامنی را در آن افزایش دهد. جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های اسرائیلی را در نزدیک خلیج فارس تصور کنید. این یک فاجعه خواهد بود.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: این توافق وعده ترامپ مبنی بر خارج کردن نیروهای آمریکایی از خاورمیانه را به چالش می‌کشد؛ چراکه نیروهای آمریکایی با اسرائیل و دوستان جدیدش جایگزین می‌شود.

بعید است واکسنی قبل از سال 2021 در بازار موجود شود

رونی لیپ‌شوتز در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد در دسترس بودن واکسن احتمالی کرونا برای مردم ایران با وجود تحریم‌ها و کارشکنی‌های آمریکا حتی برای ارسال دارو اظهار کرد: دسترسی به واکسن کرونا به زمان ساخته شدن و توزیع آن بستگی دارد.

من فکر می‌کنم یکی از واکسن‌های محتمل، متعلق به روسیه است که اگر کارآیی و اثربخشی آن تایید شود، روسیه کشوری است که قادر به مبادله واکسن از نظر پزشکی و بشردوستانه است و از سوی دیگر از متحدان ایران به شمار می‌رود. اما بعید است که واکسنی قبل از سال 2021 در بازار موجود شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها