رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران:

مجبور شویم در ماه‌های آینده تخم مرغ وارد می‌کنیم/ کمبود نهاده در بازار باعث افت تولید شده است

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه در صورت تداوم شرایط فعلی در ماه های آینده مجبور به واردات تخم مرغ خواهیم شد، اظهار کرد: کمبود نهاده در بازار باعث افت تولید شده است.

مجبور شویم در ماه‌های آینده تخم مرغ وارد می‌کنیم/ کمبود نهاده در بازار باعث افت تولید شده است
کد خبر: 432101
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ ۱۳:۰۷:۵۴

اعتمادآنلاین| ناصر نبی پور در پاسخ به چرایی گرانی تخم مرغ در روزهای اخیر اظهار کرد: در تولید تخم مرغ پارامترهای زیادی وجود دارد که قیمت آنها طی این مدت افزایش یافته است. حال با وجود این افزایش قیمتها چگونه می شود قیمت تخم مرغ نسبت به سال گذشته دچار تغییر نشود؟

وی ادامه داد: 50 درصد سویای موردنیاز در خوراک طیور توسط دولت تامین می شود ولی مجبوریم 50 درصد دیگر را از بازار آزاد با قیمت کیلویی 13هزار و 500تومان تهیه کنیم؛ در حالیست که قیمت آن باید کیلویی 2450 تومان باشد یا ذرتی که باید کیلویی 1350 تومان باشد در حال حاضر قیمت آن در بازار آزاد به 3400تومان رسیده است.

به گفته وی وقتی تولید کننده خوراک طیور نداشته باشد، در نتیجه وزن مرغ کاهش می یابد و تخم نمی گذارد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا صادرات تخم مرغ باعث برهم خوردن بازار داخلی شده است گفت: میزان صادرات در حدی نبوده که بر بازارهای داخلی اثرگذار باشد. اگر امروز در این شرایط قرار گرفته ایم به دلیل کمبود نهاده های دام و طیور است که باعث افت تولید شده است.

نبی پور اضافه کرد: در اردیبهشت ماه بیشترین میزان صادرات تخم مرغ را در حد 14هزار تن داشتیم و از آن طرف قیمت تخم مرغ حتی ارزانتر از نرخ مصوب هم شده بود.

به گفته وی سرانه مصرف تخم مرغ در کشور سالانه 11 کیلو است؛ در حالی که بیشتر از نیاز سالانه تخم مرغ تولید می شود.

او با بیان اینکه در صورت تداوم شرایط فعلی مجبور به واردات تخم مرغ در یکی دو ماه آینده خواهیم شد، گفت: قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ برای واحدهای تولیدی در شرایط فعلی بیش از 14هزار و 900تومان و قیمتی که باید به دست مصرف کننده برسد 30هزار تومان است. اگر همین 50درصد سویا توسط دولت تامین نشود، تخم مرغ به کیلویی بیش از 23 هزار تومان و شانه ای 50هزارتومان هم خواهد رسید.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها