کد خبر: 432110
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ ۱۳:۲۷:۰۵
| |

پیش نمایش «یلدا» در سینماهای فرانسه آغاز شد

«یلدا» سومین ساخته بلند سینمایی مسعود بخشی، همزمان با اکران در آلمان، در پایان تابستان در هفت جشنواره معتبر جهانی حضور خواهد داشت.

پیش نمایش «یلدا» در سینماهای فرانسه آغاز شد
کد خبر: 432110
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ ۱۳:۲۷:۰۵

اعتمادآنلاین| پیرامید اینترنشنال شرکت پخش و فروش بین‌المللی فیلم سینمایی «یلدا» سومین ساخته مسعود بخشی به تهیه‌کنندگی علی مصفا اعلام کرد که همزمان با استقبال تماشاگران و منتقدان آلمانی از اکران «یلدا» که از هفته گذشته در چهل سینمای این کشور آغاز شده است، اکران این فیلم سینمایی برای هفته دوم و سوم تمدید شد...

پیش‌نمایش‌های این فیلم نیز در فرانسه از 10 سپتامبر در سینما لوکسور پاریس آغاز و تا اکران رسمی فیلم در 7 اکتبر، در شهرهای مختلف فرانسه ادامه خواهد داشت.

«یلدا» از 17 تا 27 سپتامبر در بخش اصلی بزرگترین جشنواره سینمایی فنلاند با نام «جشنواره بین المللی فیلم هلسینکی» و در گروه فیلم‌های «بی باک» در کنار آخرین ساخته سینماگر بزرگ ایتالیایی مارکو بلوکیو (خائن) نمایش داده می‌شود. این فیلم سپس از 24 سپتامبر تا 7 اکتبر در سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی ونکوور کانادا و در بخش «سینمای معاصر جهان» در کنار فیلم‌های تازه کارگردانانی همچون توماس وینتربرگ (دوری دیگر)، جانی آملیو (همامت)، آبل فر را (سیبریا) و فرانسوا اوزون (تابستان 85) به نمایش درمی‌آید.

فیلم سینمایی «یلدا» همزمان و از 25 سپتامبر الی 3 اکتبر در بخش جشنواره یازدهمین جشنواره بین‌المللی ادسا که به گفته سایت جشنواره بیشترین مخاطب را در میان جشنواره‌های اوکراین و شرق اروپا دارد، نمایش خواهد داشت. این فیلم در بخش اصلی فیلم‌های بلند جشنواره بین‌المللی بریزبین استرالیا پذیرفته شده است. این جشنواره که از اول تا یازدهم اکتبر امسال در موزه هنرهای مدرن و سینماتک استرالیا برگزار می‌شود، از مهمترین رویدادهای سینمایی و هنری این کشور محسوب می‌شود.

فیلم‌موومنت پخش‌کننده «یلدا» در آمریکا نیز از پذیرش این فیلم در سی و چهارمین جشنواره دی سی فیلم فست قدیمی‌ترین و بزرگترین جشنواره فیلم واشنگتن (2 تا 11 اکتبر)، چهل و سومین جشنواره میل ولی در کالیفرنیا (8 تا 18 اکتبر) و بیستمین جشنواره اسکاتدال آریزونا (6 تا 10 نوامبر) خبر داد.

داستان این فیلم در مورد مریم کمیجانی، زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده است. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده است تا از طرف تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا بخشیده شود اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.

بهناز جعفری، صدف عسگری، بابک کریمی، آرمان درویش، فرشته حسینی، فقیهه سلطانی، فروغ قجابگلو، زکیه بهبهانی، رامونا شاه، ساغر صباحی، حسن جودکی، محمد ساربان، کمال هاشمی، ولی الله ریگی، فرهاد فداکار، لیلا شفاعی مهر، محمود ذوالفقاری، نسا افرنگه، مریم خداوردی، بنفشه غفاری، بهنام داوری، سارا والیانی، بهرام افشار و با حضور فرشته صدرعرفایی بازیگران فیلم «یلدا» هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها