پاسخ وزارت بهداشت به حواشی مربوط به آزمون دستیاران تخصصی 98

معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار بیانیه‌ای، ادعاهای اخیر مطرح شده در فضای مجازی درباره آزمون گواهینامه دستیاران تخصصی سال 98 را تکذیب کرد.

پاسخ وزارت بهداشت به حواشی مربوط به آزمون دستیاران تخصصی 98
کد خبر: 432225
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ۱۰:۰۱:۱۳

اعتمادآنلاین| وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت آموزشی به دنبال برخی فضاسازی ها در هفته های اخیر درباره برخی آزمون‌های علوم پزشکی بیانیه ای صادر و هر نوع فضاسازی علیه این آزمون ها را تکذیب کرد.

در متن این بیانیه آمده است: در روزهای حساس کنونی که جمع زیادی از دستیاران محترم خود را برای حضور در امتحان گواهی نامه و دانشنامه آماده می کنند، پیامی در فضای مجازی پراکنده شده است که آرامش روانی ایشان را به هم می زند و صرفا برای حفظ آرامش این همکاران ساعی لازم است به مواردی توجه شود.

معاونت آموزشی در بیان این موارد عنوان کرد: در سال گذشته همانند دوره های قبل اعتراضاتی از سوی تعدادی دستیار به امتحان وارد شد که بعد از بررسی های گسترده، اعتراض ایشان وارد دانسته نشد. با توجه به قانع نشدن ایشان، اعتراض ایشان به دیوان عدالت اداری واصل و بررسی آغاز شد که هنوز مراحل دادرسی انجام نشده است. لذا رای صادره که در فضاهای مجازی منتشر شده است، رای اولیه ای است که چند ماه قبل صادر شده و پس از آن وزارت مستندات قوی را به دیوان ارائه کرده که قطعا در رای تجدیدنظر تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه آمده است: مورد شکایت تعداد بسیار محدودی از دستیاران سال گذشته در یک رشته تخصصی بوده است و لذا ابطال کل امتحان نه توجیه قانونی دارد و نه امکان پذیر است؛ چرا که دانش آموختگان در سطح کشور به فعالیت حرفه ای مشغول هستند و برگزاری امتحان مجدد از همه ایشان به لحاظ این که اعتراضی به آزمون خود نداشته اند، موضوعیتی نخواهد داشت.

این بیانیه افزود: طرح موضوع در زمان حاضر و درست قبل از امتحان امسال و منتشر کردن متنی که مربوط به ماه ها قبل است، قطعا یک بازی رسانه ای است و اهداف خاصی را دنبال می کند.

در پایان می خوانیم: بر این اساس توصیه اکید معاونت آموزشی به دستیاران محترم، حفظ آرامش خاطر کامل و تمرکز بر آمادگی لازم برای شرکت در یک امتحان سالم و بی حاشیه است.

این بیانیه در حالی صادر شد که در روزهای اخیر ادعایی با این عنوان «آزمون ارتقا و گواهینامه سال 98 باطل شد» در برخی رسانه ها منتشر شد. این ادعا اضافه می کرد: تاریخی ترین و بی سابقه ترین و قاطع ترین حکم دیوان عدالت اداری و دستگاه قضایی کشور در مورد وزارت بهداشت و درمان صادر شد. آزمون ارتقا و گواهینامه سال گذشته (سال98) به دلیل تخلفات گسترده وزارت بهداشت و سنجش پزشکی و لو رفتن سوالات و.....‌باطل شد.

در ادامه این خبر ادعا شد: تمام نمرات کسب شده در آزمون سال 98 از درجه اعتبار ساقط شد. تمام بخشنامه های وزارت بهداشت که به آزمون سال گذشته استناد می کرد (حدنصاب گواهینامه و شروع زودهنگام طرح و معاف شدن از آزمون گواهینامه امسال و...) کان لم یکن شد. در این حکم وزارت بهداشت موظف به برگزاری مجدد آزمون سال گذشته شده است.


معاونت آموزشی وزارت بهداشت، در بیانیه صادره امروز خود تمام این ادعا را کذب دانسته و رد کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها