کد خبر: 432242
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ۱۰:۲۷:۳۸
| |

حزب اعتمادملی درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفت

حزب اعتمادملی در پیامی در گذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفت.

حزب اعتمادملی درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفت
کد خبر: 432242
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ۱۰:۲۷:۳۸

اعتمادآنلاین| حزب اعتمادملی با انتشار پیامی درگذشت آیت‌الله یوسف صانعی از مراجع تقلید عظام را تسلیت گفت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، متن پیام تسلیت حزب اعتماد ملی به شرح زیر است:

انّا لله و انّا الیه راجعون


ملت ایران، فقیهی نواندیش و عالمی بزرگ را از دست داد.

رحلت جان‌گداز فقیه ارزنده، شاگرد اصلح امام خمینی(ره)، و یار صدیق انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ یوسف صانعی(ره)، مقلدان آن عالم ربانی، ملت شریف ایران و اعضای حزب اعتمادملی را در غمی بزرگ فرو بُرد.

مرحوم آیت‌الله‌العظمی صانعی به سبب نوگرایی‌های متعدد در فقه شیعه و نیز مواضع حق‌طلبانه، همواره مورد عتاب طیف‌های تندرو و خشک مذهب قرار داشت، اما هیچ‌گاه این سخن صاحب جواهر به شیخ انصاری را فراموش نکرد که "از احتیاط‌های خود بکاه، زیرا دین اسلام، شریعت آسان است" و همواره نیز بر همین سلوک باقی ماند و همین مساله نیز سبب اقبال مردم به فتاوای ایشان و نیز شمار بسیار مقلدان این چهره ارزشمند شد.

او به‌عنوان مرجع تقلید مردمی، مبارزی خستگی‌ناپذیر، مجاهد فی سبیل‌الله و انسانی وارسته و حق‌جو، همواره در طرف مردم ایستاد.

مرحوم آیت‌الله‌العظمی صانعی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی نیز نقشی شگرف ایفا کرد و در کنار دوستان دیگری همچون آیت‌الله کروبی، تاثیر بسزایی در موفقیت انقلاب اسلامی داشت.

حزب اعتمادملی، این واقعه سوزناک را به بیت شریف صانعی، مقلدان و ملت شریف ایران تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند منان، علو درجات را برای آن فقیه بزرگوار آرزومند است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها