کد خبر: 432364
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ۱۵:۱۱:۳۱
| |

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی:

حمل‌ونقل هوایی میلیاردها دوز واکسن کرونا ماموریت قرن خواهد بود

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی توزیع واکسن کرونا را مأموریت قرن خواند و هشدار داد که حمل‌ونقل هوایی میلیاردها دوز واکسن نیازمند آمادگی هزاران هواپیمای غول‌پیکر باری و تجهیزات سردخانه‌ای خواهد بود.

حمل‌ونقل هوایی میلیاردها دوز واکسن کرونا ماموریت قرن خواهد بود
کد خبر: 432364
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ۱۵:۱۱:۳۱

اعتمادآنلاین| تارنمای شبکه تلویزیونی‌ ای بی سی امروز گزارش داد که همزمان با تلاش کشورها برای ساخت واکسن کووید 19، یک سازمان فرامرزی که اغلب شرکت‌های هواپیمایی جهان عوض آن هستند، از دولت‌ها خواست تا خود را آماده عملیات پیچیده جابجایی میلیاردها دوز واکسن کنند.

الکساندر دو جونیاک مدیرعامل انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) گفت: انتقال سالم واکسن‌های کووید 19 برای صنعت ترابری هوایی جهانی مأموریت قرن قلمداد می‌شود.

به گفته این انجمن، حمل‌ونقل سریع و رضایت‌بخش و توزیع هر واکسنی بدون برنامه‌ریزی حساب‌شده ممکن نبوده و این فرآیند با توجه به وضعیت فعلی صنعت هوانوردی چالش‌برانگیز خواهد بود.

دوجونیاک گفت: دولت‌ها به خصوص در جهان در حال توسعه باید در برنامه‌ریزی برنامه واکسیناسیون ملاحظات بسیار دقیقی در مورد ظرفیت محدود ترابری هوایی مد نظر قرار دهند. اگر مرزها بسته، سفرهای هوایی لغو، ناوگان هوایی زمین‌گیر و کارکنان در مرخص باشند، ظرفیت تحویل واکسن‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.

یاتا اعلام کرده که تحویل یک دوز واکسن به 7 میلیارد و 800 میلیون نفر مردم جهان به 8 هزار هواپیمای باری غول‌پیکر نیاز دارد. علاوه بر مشکلات ناشی از وضعیت فعلی صنعت هوانوردی، یاتا از طرف‌های دخیل در حمل‌ونقل واکسن خواسته تا دیگر چالش‌های تدارکاتی را نیز در نظر گیرند.

تارنمای ای بی سی به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا افزود: واکسن ساخت شرکت آمریکایی فایزر باید در دمای 75- درجه سانتی‌گراد و واکسن شرکت مدرنا در دمای 15- سانتی‌گراد نگهداری شوند.

واکسن‌های تعدادی از شرکت‌ها در مراحل آخر آزمایش‌های بالینی قرار داشته و انتظار می‌رود تا اوایل آذر نتیجه این مرحله نیز مشخص شده و شرکت‌های تولیدکننده واکسن برای کسب مجوزهای لازم اقدام کنند.

اگرچه حمل واکسن به تمام نقاط دنیا در صورت تولید انبوه آن یکی از مشکلات اصلی در این زمینه محسوب می شود، اما شاید مشکل جدی را بتوان در نگرانی از توزیع ناعادلانه واکسن بین کشورها و ملت های جهان دانست. سازمان جهانی بهداشت و برخی شخصیت های و نهادهای بین المللی نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده اند. این دلواپسی وجود دارد که برخی قدرت های اقتصادی و سلطه جو در جهان بخواهند بازار جهانی تولید و توزیع واکسن کرونا را با هدف بهره برداری های سیاسی، اقتصادی و انتخاباتی از آن، تحت انحصار خود در بیاورند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها