کد خبر: 432403
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ۱۸:۳۶:۵۴
| |

رئیس جمعیت هلال احمر:

تمام تلاش جمعیت هلال احمر برای تسهیل دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم است

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در طرح نذر آب 3، تمام تلاش جمعیت هلال احمر برای تسهیل دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم است گفت: در این دوره از طرح نذر خیرین استان تهران که به عنوان معین شهرستان خاش وارد عمل شده است.

تمام تلاش جمعیت هلال احمر برای تسهیل دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم است
کد خبر: 432403
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ۱۸:۳۶:۵۴

اعتمادآنلاین| رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در طرح نذر آب 3، تمام تلاش جمعیت هلال احمر برای تسهیل دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم است گفت: در این دوره از طرح نذر خیرین استان تهران که به عنوان معین شهرستان خاش وارد عمل شده است.

کریم همتی عصر امروز در مراسم نذر آب 3 در خاش، اظهار کرد: امروز به اتفاق استاندار سیستان و بلوچستان آیین رونمایی از بسته‌های حمایتی جمعیت هلال احمر در قالب طرح نذر آب 3 در شهرستان خاش انجام شد.

وی افزود: در این رونمایی 1 هزار بسته غذایی،یک هزار بسته لوازم التحریر،55 هزار آب معدنی و 70 تانکر ذخیره سازی آب در بین محرومین و روستاییان شهرستان خاش توزیع شد.

همتی با بیان اینکه در طرح نذر آب 3، تمام تلاش جمعیت هلال احمر برای تسهیل دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم است گفت: در این دوره از طرح نذر خیرین استان تهران که به عنوان معین شهرستان خاش وارد عمل شدند مطابق درخواست مسولین محلی هلال احمر بسته‌های حمایتی ارائه کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یاد آور شد: اگر خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر بتوانند موضوع تامین آب لوله کشی مردم در روستاها را برطرف نمایند حجم قابل توجهی از مشکلات به نحوه خوب و شایسته حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: گروه پزشکی داوطلب جمعیت هلال احمر با تیم‌های تخصصی و فوق تخصصی یکی از گروه‌های مورد توجه در طرح نذر آب 3 است که در شهرستان خاش فعالیت خواهد داشت.

همتی در این خصوص اذعان داشت: طبیعتاً بسیاری از ویزیت‌ها منجر به انجام عمل جراحی خواهد شد و با توجه به اینکه در خاش این امکان وجود ندارد، انجام این عمل‌ها در استان تهران بصورت رایگان توسط جمعیت هلال احمر و پزشکان داوطلب فراهم شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: طرح نذر آب 3 از روز جاری در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان خاش آغاز به کار کرد.

هلال احمر یکسال گذشته در مدیریت بحران‌های سیستان و بلوچستان بسیار موثر بوده است

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های فراوانی در اقصی نقاط کشور از خود به نمایش گذاشته است که در سیستان و بلوچستان به واسطه بحران‌های یکسال گذشته بسیار نقش آفرین و اساسی ظاهر شده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در بحث سیل،حوادث انسان ساز،حوادث طبیعی و غیر مترقبه در حوزه درمان و امداد رسانی و رفع محرومیت‌ها اقدام شایسته و موثری انجام داده است.

موهبتی تصریح کرد: یکی از مهمترین و اساسی ترین وظایف و اقدامات هلال احمر در کشور تلاش برای فرهنگ‌سازی است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر در اقصی نقاط کشور و انجام اقدامات حمایتی و کمکی به مردم نمونه بارز فرهنگ‌سازی و دغدغه مندی آنها نسبت به هم نوعان خود می‌باشد.

وی یادآور شد: نگاه و توجه مقام معظم رهبری و سه قوه به استان سیستان و بلوچستان با وجود مشکلات در فضای مالی کشور باعث شده تا تمامی پروژه‌ استان با قوت و شدت به کار خود ادامه دهند.

این مسوول تأکید کرد: شهرستان خاش بعنوان سومین شهر معین سازی شده استان در خصوص پروژه‌ گازرسانی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری 5 و نیم میلیون متر مربع از معابر شهر زاهدان آسفالت خواهد شد.

وی درخصوص اقدامات مدرسه سازی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در سال 96 بیش 40 هزار متر بنا،سال97 آماری بالغ بر 60 هزار متر بنا، در سال گذشته 85 هزار متر بنا در سراسر استان تحویل آموزش و پرورش شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای سال جاری 105 هزار متر بنا جهت مدرسه سازی در استان در نظر گرفته شده است افزود: اکنون 228 هزار متر بنا در اقصی نقاط استان جهت مدرسه سازی در حال احداث می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه 100میلیون دلار برای مرز‌ها در نظر گرفته شده است گفت: بخشی از این بودجه برای مردمی در نظر گرفته شده است که از حداقل امکانات مثل آب،برق و راه دسترسی محروم اند.

وی یاد آور شد: سیستان و بلوچستان با بهرمندی از 11٫5 درصد از وسعت کشور، بیش از 18 درصد از مرز‌های کشور و 6 دهم از جمعیت کشور با شرایط بودجه فعلی از شاخص‌های میانگین کشوری باز مانده است.

یک مرکز تصفیه آب در شهر اسماعیل آباد خاش ایجاد می‌شود

شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز از راه اندازی و ایجاد یک مرکز تصفیه آب در شهر اسماعیل آباد خاش خبر داد و گفت: در سایه کمک خیرین و با ایجاد این مرکز تصفیه دسترسی به آب آشامیدنی سالم برای بیش از 5 هزار نفر از ساکنین شهر اسماعیل آباد خاش فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح نذر آب علاوه بر تامین آب آشامیدنی سالم فرصتی مناسب برای اجرای سایر برنامه‌های هلال احمر منجمله رسیدگی به وضعیت معیشت مردم محروم و مستضعف را فراهم می آورده است.

مدیر عامل جمعیت هلال استان تهران افزود: جمعیت هلال احمر استان تهران در سومین دوره از طرح نذر آب در 3 بخش بهداشت و درمان، تامین نوشت افزار و لوازم التحریر و اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی پیش قدم شده است.

فتحی اذعان داشت: نشست‌هایی که با خیرین متخصص در آب کشور صورت گرفت منجر به بازدید این افراد از روستاهای محروم و بدون امکانات سطح استان سیستان و بلوچستان شد.

این مسوول افزود: جمعیت هلال احمر استان تهران اقدامات تخصصی برای کمک خیرین جهت تأمین آب پایدار روستاهای فاقد آب را در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: بالغ بر 30 میلیارد ریال از کمک‌های مردم استان تهران امروز در قالب طرح نذر آب در بین روستاییان شهرستان خاش توزیع می‌شود.

85 روستای سقایی در شهرستان خاش وجود دارد

صاحب گل صالحی فرماندر خاش نیز با اشاره وجود 85 روستای سقایی در این شهرستان گفت: در بیش از 85 روستاهای شهرستان سرانه مصرف آب یک شبانه روز هر خانوار 15 لیتر است.

وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر 100 کیلومتر لوله در سایز‌های مختلف به شهرستان خاش هدیه دهد تا مشکل روستاهای سقایی برطرف شود.

همچنین فرماندار خاش خواستار تخصیص تانکر آبرسانی، افزایش نیروی انسانی قراردادی در پایگاه‌های امداد نجات، افزایش تعداد پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای و اختصاص دو ماشین عملیات به جمعیت هلال احمر شهرستان خاش شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها