کد خبر: 432428
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ۰۸:۰۳:۳۸
| |

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور:

پروسه دریافت شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با اتباع خارجی 3 ماه طول می‌کشد

سیف‌الله ابوترابی گفت: از آنجایی که این پروسه 3 ماه طول می‌کشد و هنوز یک ماه است این آئین‌نامه ابلاغ شده، هنوز شناسنامه‌ای برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی صادر نشده است.

پروسه دریافت شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با اتباع خارجی 3 ماه طول می‌کشد
کد خبر: 432428
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ۰۸:۰۳:۳۸

اعتمادآنلاین| سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، در خصوص متولی صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی گفت: آئین‌نامه این قانون توسط دولت به استانداری‌ها ابلاغ شده بنابراین متولی این امر استانداری‌ها هستند.

او افزود: در مرحله اول استانداری‌ از ما استعلام می‌گیرد که آیا مادر واقعا تبعه ایران است یا خیر؟ که پس از پاسخ ما نوبت به استعلام از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه می‌رسد که با تکمیل شدن پرونده فرد و تائید آن، سازمان ثبت احوال ظرف سه روز برای صدور شناسنامه اقدام می‌کند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درمورد تعداد شناسنامه‌هایی که تاکنون صادر شده است، تصریح کرد: از آنجایی که این پروسه 3 ماه طول می‌کشد و هنوز یک ماه است این آئین‌نامه ابلاغ شده، هنوز شناسنامه‌ای برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی صادر نشده است.

ابوترابی گفت: درحال حاضر وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه 3 ماه فرصت دارند اعلام نظر کنند به همین دلیل هنوز پرونده‌ای به سازمان ثبت احوال نرسیده است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها