عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

انجام رزمایش‌ها نشان‌دهنده پیشرفت ایران در عرصه دفاعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌ها نه تنها باعث تضعیف کشور نشد بلکه باعث شد از طریق خوداتکایی در عرصه‌های دفاعی، نظامی و هسته‌ای به فناوری‌های جدیدی دست پیدا کنیم که به واسطه آنها در سطح جهان، حرف برای گفتن داشته باشیم.

انجام رزمایش‌ها نشان‌دهنده پیشرفت ایران در عرصه دفاعی است
کد خبر: 432466
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ۰۹:۱۶:۰۶

اعتمادآنلاین| «یعقوب رضازاده»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در ارزیابی توان دفاعی ایران با وجود تحریم‌های تسلیحاتی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تحریم‌ها و محاصره اقتصادی دشمن نه تنها باعث ضعف ایران نشد بلکه باعث شد جوانان و نخبگان ایرانی روی پای خود بایستند، در واقع هر اندازه حلقه تحریم‌ها تنگ‌تر شد ایران در بحث هسته‌ای بیشتر، پیشرفت کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در بحث دفاعی انجام رزمایش‌های متعدد بیانگر رشد و پیشرفت کشور در این عرصه است لذا تحریم‌ها نه تنها باعث تضعیف کشور نشد بلکه باعث شد از طریق خوداتکایی در عرصه‌های دفاعی، نظامی و هسته‌ای به فناوری‌های جدیدی دست پیدا کنیم که به واسطه آنها در سطح جهان، حرف برای گفتن داشته باشیم.

رضازاده ادامه داد: تحریم‌ها علیه ایران شاید در حوزه اقتصادی توانسته موثر باشد اما اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید، قطع وابستگی به خارج از کشور و توسل به صادرات غیرنفتی توجه شود، در این عرصه هم موفق خواهیم شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته، تهدیدهای پمپئو علیه ایران را بی‌فایده دانست و تصریح کرد: پمپئو برای امیدوار کردن برخی از کشورهای منطقه و خروج آنها از انزوا بحث تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را مطرح می‌کند. شاید قبلا وقتی در شورای امنیت می‌خواستند علیه ایران قطعنامه صادر کنند، اکثریت آراء مثبت و علیه ایران بود اما در حال حاضر آمریکا در رابطه با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سطح جهانی شکست خورد که این شکست، ناشی از شکست اقتصادی این کشور در عرصه جهانی و در مقابله با چین و روسیه است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها