کد خبر: 432485
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ۰۹:۵۸:۴۴
| |

دادستان تهران:

تعزیرات باید به گرانفروشی خودروها ورود کند/ هیچ شرکت خودروسازی حق ندارد خودروهای خود را دپو کند/ دستور ورود به مسئله احتکار و گران فروشی خودرو داده شده است

علی القاصی مهر گفت: مسئله گرانفروشی خودروها مقوله ای است که تعزیرات باید به آن ورود کند و مقابله با گرانفروشی در هر حوزه ای وظیفه اصلی تعزیرات است.

تعزیرات باید به گرانفروشی خودروها ورود کند/ هیچ شرکت خودروسازی حق ندارد خودروهای خود را دپو کند/ دستور ورود به مسئله احتکار و گران فروشی خودرو داده شده است
کد خبر: 432485
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ۰۹:۵۸:۴۴

اعتمادآنلاین| انتشار تصاویر دپوی خودروها در پارکینگ برخی شرکت‌های خودروسازی در برهه‌ای از زمان که بازار با کمبود خودرو و گرانی ظالمانه‌ای روبه‌رو است منجر به واکنش‌های زیادی از سوی شهروندان شد. با وجود اینکه شرکت‌های خودروسازی عنوان کردند این خودروها با نقص قطعات مواجه هستند اما آنچه که مشخص است کوتاهی‌هایی در این عرصه انجام می‌شود. در این میان سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی نیز بر این باور است که با توجه به اینکه سقف قیمت خودروها در بازار مشخص نیست، دست این سازمان برای برخورد با گرانفروشی بسته است.

علی القاصی مهر، دادستان تهران، در این خصوص به خبرنگار گروه اجتماعی گفت: مسئله گرانفروشی خودروها مقوله‌ای است که تعزیرات باید به آن ورود کند. مقابله با گرانفروشی در هر حوزه‌ای وظیفه اصلی تعزیرات است. در موارد عمده و کلان قطعا دادستانی نیز ورود خواهد کرد و به کمک تعزیرات خواهد آمد.

این مقام بلندپایه قضایی افزود: دستور ورود به مسئله احتکار و گران فروشی خودرو داده شده است. از تمامی انبارها و محل های دپو خودرو بازدید به عمل می‌آید و در این زمینه از تمامی محل های دپو خودروهای افراد خصوصی و خودروسازها بازدید می شود.

القاصی مهر با اشاره به ممنوع بودن عدم عرضه خودرو به بازار تاکید کرد: با تخلفات حوزه گرانفروشی و احتکار خودرو برخورد می شود. هیچ شخص و یا شرکتی حق ندارد به بهانه امور واهی از عرضه خودرو به بازار اجتناب کند و در این زمینه مراعات هیچ شخصی نمی شود.

دادستان تهران در خصوص ورود دستگاه قضا به گرانفروشی در سایر حوزه‌ها گفت: این بحث صرفا مختص به خودرو نیست و در زمینه فولاد و آهن نیز ما ورود خواهیم کرد و با افراد احتکار کننده به شدت برخورد خواهد شد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها