کد خبر: 432500
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ۱۰:۵۲:۲۲
| |

آخرین جلسه دفاعیات متهمان پرونده هلدینگ آفتاب آغاز شد

جلسه اخذ آخرین دفاعیات متهمان پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب در قالب دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران درنظام اقتصادی کشور در مشهد آغاز شد.

آخرین جلسه دفاعیات متهمان پرونده هلدینگ آفتاب آغاز شد
کد خبر: 432500
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ۱۰:۵۲:۲۲

اعتمادآنلاین| جلسه رسیدگی به اتهامات، متهمان پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و پس از اعلان رسمیت جلسه توسط رییس دادگاه، قاضی سیدهادی منصوری با اشاره مواد قانونی متعدد از وکلا و متهمین خواست تا ضمن رعایت نظم و اخلاق.دردفاعیات خود صداقت را مدنظرقرار دهند.

قاضی منصوری در این مراسم با اعلام رسمیت جلسه دادگاه با حضور متهمان، وکلا، نمایندگان حقوقی و قضایی وزارتخانه ها و ادارات مربوطه، کارشناسان رسمی دادگستری، شاکیان، نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی و اصحاب رسانه، افزود: این جلسه به صورت علنی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای اخذ آخرین دفاعیات متهم برگزار شده است.

وی ادامه داد: در چهار جلسه گذشته این دادگاه از پنجم تا هشتم مرداد ماه اتهامات بررسی شد و در جلسات 23، 24 و 25 شهریور ماه آخرین دفاعیات متهمان توسط آنان یا وکیل حقوقی آنها استماع می‌شود.

رییس دادگاه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی، سقف دفاعیات هر متهم 10 دقیقه است و پس از بیان آخرین دفاعیات می‌توانند جلسه را ترک کنند.

قاضی منصوری افزود: متهمان تا 31 شهریور ماه فرصت دارند لایحه دفاعیه تکمیلی را ارائه کنند.

وی از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواست قبل از دفاعیات متهمان توضیحات خود را ارائه کند.

براساس کیفرخواست صادر شده توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، اخلال در نظام اقتصادی از طریق فرار مالیاتی، پول‌شویی، مشارکت در جعل مدارک تحصیلی دانشگاه‌های خارجی و مؤسسات آموزش عالی، جعل مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مهر تأییده مدارک این وزارتخانه، نشر اکاذیب رایانه‌ای، جعل مهر و علامت شرکت شاکیان خصوصی و مشارکت در جعل رایانه‌ای 99 سایت از اتهامات مطرح شده در این پرونده است.

این پرونده دارای 15 متهم، بیش از 6 هزار برگ سند در قالب بیش از 40 جلد است.

ادامه دارد ...

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها