کد خبر: 432580
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ۱۴:۲۰:۳۳
| |

بهای جهانی طلا در مدار کاهشی قرار گرفت

در آخرین معاملات صورت گرفته در هفته گذشته در بازارهای جهانی بهای فلز زرد همچنان در مدار کاهشی قرار گرفت.

بهای جهانی طلا در مدار کاهشی قرار گرفت
کد خبر: 432580
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ۱۴:۲۰:۳۳

اعتمادآنلاین| در آخرین معاملات صورت گرفته در هفته منتهی به جمعه 21 شهریور، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 5 دهم درصد کاهش به یک هزار و 943 دلار و 53 سنت رسید.

همچنین در بازارهای آمریکا نیز هر اونس طلا با 6 دهم درصد کاهش به یک هزار و 951 دلار و 90 سنت رسید.

گفتنی است، پس از آنکه بانک مرکزی اروپا و کنگره آمریکا از تصویب طرح‌های محرک مالی با هدف تقویت اقتصادهای بحران زده دو سوی آتلانتیک جلوگیری کردند، بهای جهانی فلز زرد در بازارهای جهانی رو به کاهش گذاشت.

گزارش‌ها حاکی است، بهای جهانی طلا از آغاز سال جاری میلادی تاکنون به سبب اتخاذ سیاست‌های محرک مالی بانک‌های مرکزی جهان بیش از 28 درصد رشد را نشان می‌دهد.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، ‌تا لحظه انتشار این گزارش، شمار مبتلایان به بیماری مرگبار کرونا به بیش از 28 میلیون و 960 هزار نفر در سراسر جهان رسیده است و بیش از 924 هزار و 878 نفر جان خود را به سبب ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

از دیگر سو، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از احتمال قطع ارتباط اقتصادی واشنگتن و پکن خبر داده که این مساله نیز چشم‌انداز بهبود اقتصادی را تیره‌تر کرده است.

بنابر اعلام کارشناسان، غیرقابل پیش‌بینی بودن وضعیت بازارهای بورس جهانی به سبب شیوع بیماری کرونا و همچنین ابهام در خصوص وضعیت اقتصاد جهانی ممکن است سبب شود بهای جهانی طلا رو به افزایش گذارد و تا پایان سال 2020 به بیش از دو هزار و 300 دلار افزایش یابد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها