کد خبر: 432678
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۰۹:۰۳:۱۱
| |

موفقیت نادر مخالفان پوتین در انتخابات محلی سیبری

حزب حاکم روسیه متحد در آستانه کسب یک سری پیروزی در انتخابات محلی روز یکشنبه است، اما همچنین با شکست‌هایی مواجه شده چرا که حامیان اصلی‌ترین منتقد کرملین موفقیت نادری در سیبری به دست آورده‌اند.

موفقیت نادر مخالفان پوتین در انتخابات محلی سیبری
کد خبر: 432678
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۰۹:۰۳:۱۱

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، این انتخابات محلی به خاطر نشانه‌های آرای اعتراضی علیه حزب حاکم که از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حمایت می‌کند، در بحبوحه ناامیدی‌ها نسبت به سال‌ها کاهش حقوق و دستمزد و نحوه مدیریت دولت در زمینه پاندمی کرونا، شدیدا رصد می‌شد.

این انتخابات همچنین به دنبال ادعای مسمومیت الکسی ناوالنی، منتقد اصلی کرملین با استفاده از یک گاز اعصاب نادر برگزار شده است؛ ناوالنی که برای صدمه زدن به حزب حاکم روسیه متحد یک استراتژی رای‌گیری تاکتیکی را ترویج کرده و ده‌ها نامزد را برای شوراهای شهر در سیبری انتخاب کرده بود.

نتایج اولیه رسمی نشان داد، سیاستمداران حامی کرملین که تحت حمایت پوتین قرار دارند، در آستانه پیروزی‌های قاطعانه برای خدمت به عنوان فرمانداران مناطق کومی، تاتارستان، کامچاتکا و چندین منطقه دیگر هستند. این در حالی است که شمارش آرا همچنان ادامه دارد.

اما حامیان ناوالنی در آرای شورای شهر در نووسیبیرسک، سومین شهر پر جمعیت روسیه و شهر تومسک که حزب حاکم روسیه متحد که بر قدرت منطقه‌ای تسلط دارد، ظاهرا اکثریت شورایی خود را از دست داده‌، پیروزی‌ها و موفقیت‌های نادری را کسب کرده‌اند.

کسنیا فادیاوا که یک کرسی را در شورای شهر تومسک به دست آورده، گفت: مردم از دست این مقامات خسته شده‌اند. شما نمی‌توانید به مدت 20 سال بر تخت پادشاهی بنشینید، بر قدرت چنگ بیندازید، به طور بی‌پایان دزدی کنید، همه این کارها را انجام دهید و مجازات نشوید.

گرچه ناوالنی به خاطر مسمومیت در حاشیه قرار گرفته اما متحدانش استراتژی "رای‌گیری هوشمندانه" وی را با قدرت دنبال کرده، بیش از یک هزار سیاستمدار را که فکر می‌کردند برای لطمه زدن به نامزدهای حزب حاکم مناسب هستند معرفی کردند و از مردم روسیه خواستند تا به آنها رای دهند.

در شهر تومسک، آندری فاتیو 32 ساله که از حامیان ناوالنی است، گفت: پس از آنکه بسیاری از نامزدها با استفاده از استراتژی رای‌گیری هوشمندانه توانستند کرسی از آن خود کنند، ظاهرا حزب روسیه متحد تنها 12 کرسی از 37 کرسی شورای این شهر را به دست آورده است.

تاتیانا دوروشنکو، یکی از مقامات انتخابات محلی گفت: در 15 سالی که به عنوان رئیس یکی از کمیسیون‌های منطقه‌ای انتخابات در شهر تومسک خدمت کرده‌ام، چنین عملکرد بدی را از حزب روسیه متحد به یاد ندارم.

اما در مناطق دیگر به خاطر ادامه روند شمارش آرا، هنوز مشخص نیست که استراتژی ناوالنی چطور عمل کرده است.

دیده‌بان مستقل "گولوس" در آستانه این انتخابات گفته بود، بسیاری از نامزدهای اپوزیسیون از جمله چند تن از اعضای حزب کمونیست که کرسی‌هایی در پارلمان دارند و اغلب در سیاست‌های کلیدی از پوتین حمایت می‌کنند، از شرکت در این انتخابات منع شده‌اند.

این دیده‌بان همچنین از تصمیم تمدید زمان انتخابات به مدت سه روز انتقاد کرد و گفت این اقدام کار را برای ناظران به منظور کشف تخلفات انتخاباتی دشوار می‌سازد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها