کد خبر: 432687
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۰۹:۱۹:۴۵
| |

اعتراضات بلاروس| تلاش لوکاشنکو برای جلب حمایت پوتین

رئیس جمهور بلاروس در نشستی مهمی طی امروز دوشنبه و در پی پنجمین تعطیلات آخر هفته متوالی همراه با تظاهرات علیه دولتش، برای جلب حمایت ولادیمیر پوتین تلاش خواهد کرد.

اعتراضات بلاروس| تلاش لوکاشنکو برای جلب حمایت پوتین
کد خبر: 432687
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۰۹:۱۹:۴۵

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، که با شدیدترین بحران دوران 26 ساله قدرتش در این کشور روبرو شده در حالی به شهر سوچی روسیه سفر می‌کند که سرنوشتش در دستان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.

حمایت‌های اقتصادی و نظامی مسکو می‌تواند در ضمن تداوم برخورد شدید نیروهای امنیتی کشورش با مخالفان، توازن را به نفع وی برقرار کند.

عملکرد پوتین تاکنون به گونه‌ای بوده که نشان دهد میلی به سرنگونی رهبر کشور همسایه خود که جمهوری متعلق به شوروی سابق بوده، تحت فشار اعتراضات خیابانی ندارد، حتی اگر که لوکاشنکو هم‌پیمان سرسخت و دشواری بوده باشد.

رهبر کرملین ماه گذشته میلادی گفت به درخواست لوکاشنکو، یک "نیروی پلیس ذخیره" برای او تشکیل داده اما تنها در صورت لزوم این نیرو را به کار خواهد گرفت. طبق گزارش ریانووستی، امروز روسیه چتربازانی را با هدف شرکت در یک رزمایش مشترک که تا 25 سپتامبر ادامه دارد اعزام به بلاروس میکند.

روسیه همچنین پیشنهاد داده که بدهی بلاروس را "تنظیم مجدد" کرده و از سیستم بانکداری آن حمایت کند.

هزینه حمایتهای بیشتر مسکو از لوکاشنکو می‌تواند این باشد که رئیس جمهور بلاروس در روابط بین دو کشور زیر بار سلطه هر چه بیشتر روسیه برود.

کرملین مدتهاست اصرار به همگرایی نزدیکتر سیاسی و اقتصادی با مینسک از جمله با تعیین ارز مشترک داشته اما لوکاشنکو در برابر این فشارهای همسایه قدرتمندتر خود مقاومت کرده بود.

با این حال با تداوم اعتراضات ضد دولتی، جایگاه این رهبر کهنه کار بلاروس می‌تواند هر چه بیشتر شکننده شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها