قیمت نفت در آستانه دیدار اوپک پلاس افزایش یافت

قیمت نفت در آستانه نشست هفته جاری کمیته نظارتی اوپک پلاس، در معاملات روز دوشنبه بازار نیویورک به سمت 38 دلار صعود کرد.

قیمت نفت در آستانه دیدار اوپک پلاس افزایش یافت
کد خبر: 432698
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۰۹:۵۸:۱۰

اعتمادآنلاین| بهای معاملات نفت پس از ثبت دومین کاهش هفتگی متوالی از آوریل، 0.7 درصد افزایش یافت. دیدار کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس قرار است روز سه شنبه برگزار شود. این گروه در شرایطی که روند بهبود تقاضا برای نفت متوقف شده، میزان عرضه به بازار را افزایش داده است. شرکت BP اعلام کرده که روند رشد تقاضا برای نفت به پایان رسیده و مصرف نفت هرگز به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازنخواهد گشت.

قیمت نفت پس از این که در آوریل به پایین صفر سقوط کرد، بهبود پیدا کرده بود اما اکنون تحت تاثیر دورنمای تیره تقاضا به پایین 40 دلار در هر بشکه سقوط کرده است. افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان تردیدهایی را نسبت به روند احیای پایدار تقاضا برای نفت برانگیخته است.

حداقل اندکی امید برای دور نبودن تولید واکسن این بیماری وجود دارد. دانشگاه آکسفورد و شرکت استرا زنکا اعلام کردند آزمایشی در انگلیس برای داروی آزمایشی خود که به دلیل نگرانیها نسبت به بیمار شدن یک داوطلب متوقف شده بود را مجددا آغاز کرده اند.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اکتبر 0.7 درصد افزایش یافت و به 37 دلار و 60 سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت برنت برای تحویل در نوامبر با 0.4 درصد افزایش، به 39 دلار و 99 سنت در هر بشکه رسید.

در مذاکرات هفته جاری، موضوع پایبندی به توافق کاهش تولید اوپک پلاس احتمالا مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت به خصوص پس از این که صادرکنندگان به مذاکره مجدد درباره این توافق پرداختند. عراق قیمت همه گریدهای نفتی خود به مقصد آسیا و آمریکا را برای اکتبر کاهش داد و از اقدام مشابه عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان منطقه خلیج فارس تبعیت کرد که در مواجهه با توقف رشد تقاضا، قیمت فروش نفت خود را پایین بردند.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، در حالی که هیچ کس نسبت به روند احیای اقتصادی 100 درصد مطمئن نیست، اوپک پلاس در تنگنای شدیدی قرار گرفته است.

ژنرال خلیفه حفتر در لیبی قول داد به ماهها محاصره تاسیسات نفتی پایان دهد. چنین اقدامی به منزله عرضه بیشتر نفت به بازار خواهد بود اما هنوز معلوم نیست میادین نفتی و پایانه های صادرات نفت لیبی چه زمانی فعالیتشان را ازسرخواهند گرفت.

همچنین با نزدیک شدن طوفان گرمسیری سالی به منطقه خلیج مکزیکوی آمریکا، تولیدکنندگان نفت در آستانه ورود طوفان در روز سه شنبه به تخلیه سکوهای فراساحلی این منطقه پرداختند. این دومین طوفان در کمتر از یک ماه گذشته است که تولید نفت این منطقه را مختل می کند. طوفان معمولا باعث افزایش قیمتها می شود اما شیوع ویروس کرونا و نگرانیهای پیرامون وضعیت تقاضا، باعث شده که بازار واکنش چندانی به طوفان نداشته باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در این بین، خوش بینانه ترین سناریوی شرکت BP، یکنواخت ماندن تقاضا در دو دهه آینده همزمان با گذار انرژی از سوختهای فسیلی به منابع تجدیدپذیر است. اما گروه ویتول پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت پیش از کاهش مستمر، 10 سال رشد خواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها