کد خبر: 432726
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۱۱:۲۳:۵۳
| |

جای درختانی که به علت خشکیدگی قطع شده بودند، با سیمان پُر شد

طبق قانون اگر درختی آسیب ببیند و قطع شود، شهرداری موظف است دوباره در همان محل درخت جدید بکارد.

جای درختانی که به علت خشکیدگی قطع شده بودند، با سیمان پُر شد
کد خبر: 432726
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۱۱:۲۳:۵۳

اعتمادآنلاین| حدود چهل روز پیش سه اصله درختی که به خاطر جانمایی نامناسب ایستگاه اتوبوس در مجاورت آن‌ها خشکیده بودند، قطع شدند، درختانی که سال‌ها آب خورده بودند تا شاخ و برگ‌هایشان زیبایی و طراوت و سایه تابستانه را ارزانی مردم این شهر کنند، در پی جابجایی غیر کارشناسانه ایستگاه اتوبوس عمرشان به سر آمده بود، برای اینکه شاخه‌های خشک آن‌ها بر اثر افتادگی به مال و جان مردم ضربه نزند، از تنه اصلی قطع شدند و چند روز پیش هم باقی مانده تنه و ریشه آن‌ها از زمین خارج شد.

طبق قانون شهرداری‌ها موظف هستند نهایت مراقبت را از درختان شهر داشته باشند تا مبادا دچار افت یا خشکیدگی شوند، اما اگر به هر دلیلی این اتفاق رخ داد، وظیفه دارند به سرعت درختی جدید در همان نقطه‌ای که قبلا درخت وجود داشته بکارند، اتفاقی که در مورد سه اصله درخت ایستگاه پل پیچ نازی آباد رخ نداد و شهرداری به جای درخت جدید، در محل آن‌ها سیمان ریخت.

سیفی ناظر فضای سبز شهرداری منطقه 16 تهران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در محلی که درخت بوده به جای درختان جدید، سیمان ریخته‌اید؟، گفت: وقتی که کنده‌ها را از زمین خارج کردیم، دیدیم که زیر آن‌ها جای مناسبی برای کاشت درخت جدید نیست و اگر بخواهیم فضا را مناسب سازی کنیم، باید ایستگاه را تخریب کنیم.

ناظر فضای سبز منطقه 16 تهران تصریح کرد: این موضوع مانع کاشت درختان جدید نشد و ما در نزدیکترین محل که امکان کاشت درخت وجود داشت، 25 اصله درخت زیتون کاشتیم و تعدادی هم در نزدیکی ایستگاه کاشتیم.

او افزود: ویژگی مناسبی که درخت زیتون دارد این است که آفت نمی‌زند و سرعت رشد خوبی هم دارد.

نحوه رسیدگی و مراقبت از درختان تهران در دوره جدید مدیریت شهری به شکلی بوده که بار‌ها موجبات انتقاد شهروندان را رقم زده است.

آبیاری و سم پاشی به موقع درختان از اقداماتی است که اگر به موقع و به اندازه صورت گیرد، نه تنها عمر درختان کاهش می‌یابد، بلکه شادابی و سرزندگی بیشتر آن‌ها را به همراه خواهد داشت.

هفته قبل بیش از 20 اصله درخت چنار در محدوده پارک ملت که سر به آسمان داشتند، به صورت سنگین سربرداری شدند و همگی از ارتفاع 4 متری از تنه اصلی قطع شدند.

اقدامی که شهرداری تهران در پاسخ به علت آن گفت: 4 تا 5 ماه دیگر صبر می‌کنیم تا معلوم شود که آیا دوباره سبز می‌شوند یا نه! این اظهارات در حالی بیان شده که 4-5 ماه دیگر زمستان است و نمی‌توان در انتظار سبز شدن درختان نشست و مردم هم ترجیح می‌دهند که از سفید پوش شدن درختان لذت ببرند و آزمایش زنده بودن آن‌ها را به آغاز بهار موکول کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها