کد خبر: 432766
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۱۳:۲۱:۳۸
| |

سفیر آمریکا در چین از سمت خود کناره گیری خواهد کرد

وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیام‌هایی در توئیتر از کناره‌گیری سفیر آمریکا در چین خبر داده است.

سفیر آمریکا در چین از سمت خود کناره گیری خواهد کرد
کد خبر: 432766
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۱۳:۲۱:۳۸

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) با انتشار پیام‌هایی در توئیتر تلویحاً گفت تِری برن‌اِستاد، سفیر آمریکا در چین از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، پامپئو در پیامی نوشت: «من از سفیر تِری برن‌اِستاد به خاطر بیش از سه سال خدمت به مردم ایالات متحده با عنوان سفیر آمریکا در جمهوری خلق چین، قدرانی می‌کنم.»

پامپئو همچنین نوشت: «سفیر برن‌استاد در برقراری تعادل دوباره در روابط چین و آمریکا کمک کرده تا [این روابط] نتیجه‌محور، دوجانبه و بی‌طرفانه باشد.»

مایک پامپئو دلیلی برای کناره‌گیری سفیر آمریکا در چین ارائه نکرده است.

پیش از این نیز شبکه خبری سی‌ان‌ان با استناد به یک منبع آگاه بدون ذکر نام آن، گزارش داده بود که برن‌استاد قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، احتمالاً پکن را ترک خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار‌ها با اتهام‌زنی علیه مقامات چینی روابط میان دو کشور را به تیرگی کشانده و موجب تنش میان دو طرف شده است.

ترامپ در سفر‌ انتخاباتی اخیر خود به ایالت نوادا بار دیگر مدعی شده بود که چین به دنبال پیروزی جو بایدن، رقیب دموکرات وی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی کشورش است.

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر نیز مدعی شده بود که چین درباره ویروس کرونا شفاف‌سازی نکرده و این کشور باید پاسخگوی عواقب این بحران باشد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها