کد خبر: 432827
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۱۷:۱۶:۳۶
| |

حجم آب موجود دریاچه ارومیه دوباره کاهش یافت

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه حجم آبی دریاچه نسبت به دیروز نیز کاهش یافته است گفت: در شهریورماه حجم دریاچه ارومیه به کمترین حد خود می‌رسد.

حجم آب موجود دریاچه ارومیه دوباره کاهش یافت
کد خبر: 432827
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۱۷:۱۶:۳۶

اعتمادآنلاین| مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی گفت: حجم آبی دریاچه ارومیه نسبت به دیروز و به نسبت به مشابه سال گذشته کاهش یافت.


فرهاد سرخوش با اشاره به آخرین وضعیت نگین آبی آذربایجان اظهار داشت: حجم آب موجود دریاچه ارومیه هم اکنون سه میلیارد و 41 میلیون مترمکعب بوده در حالی که سال گذشته در همین زمان سه میلیارد و 49 میلیون مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه حجم آبی دریاچه نسبت به دیروز نیز کاهش یافته است تصریح کرد: در شهریورماه حجم دریاچه ارومیه به کمترین حد خود می‌رسد.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی وسعت دریاچه ارومیه را دو هزار و 821 کیلومترمربع عنوان کرد و گفت: وسعت و پهنه دریاچه ارومیه در مشابه سال گذشته دو هزار و 842 کیلومترمربع بوده و بنابراین کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تراز دریاچه ارومیه 1271.29 است بیان کرد: در سال 98 و در همین موقع، تراز دریاچه بالاتر بوده یعنی تراز 1271.32 را تجربه کرده است.

سرخوش در ادامه اظهار داشت: اخیرا مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز از پروژه‌های بخش کشاورزی ستاد احیای دریاچه ارومیه بازدید کرد.

وی بیان کرد: همچنین اخیرا نشست‌ تیم‌های اجرایی توسعه منطقه‌ای دشت حسنلو در چارچوب برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی طرح احیای دریاچه ارومیه با حضور کارشناسان ستاد احیای دریاچه ارومیه و پژوهشکده مطالعات دریاچه انجام شد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها