کد خبر: 432834
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نزاع و جدل را کنار بگذارند

حسین ابراهیمی گفت‌: هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان باید نزاع، رویارویی و روحیه انتقام‌جویانه را کنار بگذارند و برای اقتدار کشور فقط کارهایی را انجام دهند که در نتیجه‌ آن مشکلات کمتر شود.

اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نزاع و جدل را کنار بگذارند
کد خبر: 432834
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 9 ماه به خرداد 1400 و موعد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم مانده است و به طور کاملاً طبیعی در سپهر سیاسی نگرانی زیادی در خصوص تکرار مشارکت پایین اسفند 98 به وجود آمده است.

حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار داشت: حاکمیت باید نسبت به حضور تعداد بیشتری از مردم در پای صندوق‌های رأی حساس باشد و برای تحقق این امر تلاش‌های لازم را انجام دهد‌. به هر حال طبیعی است که هر چقدر تعداد رأی‌ها در انتخابات بیشتر باشد، نشانگر اعتماد مردم به سیستم و البته افزایش مشروعیت حاکمیت است که این به خودی خود دستاوردی بسیار گران‌بهاست‌. همچنین مشارکت بالا این پیام را به جهان ارسال می‌کند که مردم از حاکمیت راضی‌ا‌ند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت:‌ انتخابات اگر با مشارکت اکثریت واجدان رأی دادن برگزار شود، همچنین مهر تاییدی بر مردم‌سالاری و نبود ذره‌ای استبداد در نظام است؛ یعنی جمهوری اسلامی با اراده و خواست مردم شکل گرفته و همه تحولات هم بر اساس مطالبه مردمی انجام می‌شود. البته در انتخابات مجلس یازدهم متاسفانه تعداد رأی قابل انتظار به صندوق ریخته نشد و نگرانی‌های زیادی به وجود آمد. به همین دلیل همه ارکان نظام و گروه‌های سیاسی باید تلاشی مجدانه کنند تا بلکه در انتخابات مهم ریاست‌جمهوری 1400 باز هم شاهد حضور پرشور و همه‌گیر آحاد مختلف باشیم و به دنیا نشان بدهیم که مردم ایران حتی در سخت‌ترین شرایط هم پشت نظام خود را خالی نمی‌کنند.

او تصریح کرد: برای اینکه نظام انتخاباتی با حضور همه مردم داشته باشد لازم است همه سلیقه‌ها با هم در تعامل باشند و صمیمت داشته و از جدل، سیاه‌نمایی و همچنین تهمت و توهین پرهیز کنند. گروه‌های سیاسی همچنین باید این را در نظر داشتند که در هر موقعیتی منافع ملی و مصلحت نظام و مردم را نسبت به مصالح سیاسی و جریانی در اولویت بدانند و این‌طور نباشد که هر کسی به فکر جایگاهش باشد و دنبال منفعت‌خواهی بروند.

ابراهیمی ادامه داد:‌ همچنین سیاسیون باید از درگیری با یکدیگر بپرهیزند و به این آیه قرآن «وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا» یعنی با هم نزاع نکنید، واِلا فشل خواهید شد و «تَذهَبَ ریحُکُم» یعنی اختلاف دولت شما را از بین خواهد برد، توجه بسیار داشته باشند. لذا باید با وحدت، انسجام و یکپارچگی به منافع ملی جبران مافات کرد و در آینده هم اقتدار نظام اسلامی را به نمایش گذاشت.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بنابراین هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان باید نزاع، رویارویی و روحیه انتقام‌جویانه را کنار بگذارند و برای اقتدار کشور فقط کارهایی را انجام دهند که در نتیجه‌ آن مشکلات کمتر شود. اگر این‌چنین نشود، سرنوشتی که برای کشورهای اسلامی پیش آمده است ما را هم دچار خودش خواهد کرد.‌ چرا این همه کشورهای اسلامی تشکیل شد؟‌ در حالی که اگر منافع فردی و گروهی را مهم‌‌‌‌تر از مصلحت اسلام نمی‌دانستند، الان تمام جوامع اسلامی همه یکجا در یک کشور قوی و مقتدر متحد شده بودند.

حسین ابراهیمی در پایان گفت: کشور شرایط دشواری دارد و اگر کسی یا کسانی، گروهی یا گروه‌هایی، مانع اصلاح وضعیت شوند، باید پاسخگوی اعمال خود به مردم باشند.

چکیده گفت‌وگو با حسین ابراهیمی

-رأی‌ بالا نشانگر اعتماد مردم به سیستم است

-همه سلیقه‌ها و نیروها با هم در تعامل باشند

-گروه‌های سیاسی از تهمت و توهین بپرهیزند

-اگر منافع را مهم‌‌‌‌تر از مصلحت اسلام نمی‌دانستند، تمام کشورهای اسلامی در یک کشور مقتدر خلاصه شده بودند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها