بچه‌های دهه 60 نیمکت‌های لیگ برتر را اشغال کرده‌اند

شاید جالب باشد که بدانید مسن‌ترین مربی لیگ امسال فعلاً امیر قلعه‌نویی است که کمتر از 60 سال دارد و یک مربی 33 ساله نیز در لیگ امسال حضور دارد که کسی نیست جز وحید بیاتلو، سرمربی تیم ماشین‌سازی تبریز.

بچه‌های دهه 60 نیمکت‌های لیگ برتر را اشغال کرده‌اند
کد خبر: 432889
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۰۸:۱۴:۴۱

اعتمادآنلاین| این اتفاق بیش از هر چیز در مربیان لیگ بیستم نمود خواهد داشت و شاهد حضور 6 مربی زیر 40 سال در لیگ امسال خواهیم بود. اتفاقی که باید آن را به فال نیک گرفت و ثمره آن را با ورود اندیشه‌های تازه و تکنولوژی‌های برتر به فوتبال ایران در سال‌های آتی خواهیم دید. البته که مستلزم این اتفاق حمایت مدیران باشگاه از مربیان جوان است که اکثراً در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم. شاید جالب باشد که بدانید مسن‌ترین مربی لیگ امسال فعلاً امیر قلعه‌نویی است که کمتر از 60 سال دارد و یک مربی 33 ساله نیز در لیگ امسال حضور دارد که کسی نیست جز وحید بیاتلو، سرمربی تیم ماشین‌سازی تبریز. در ادامه مروری داریم بر وضعیت سنی مربیان 16 تیم لیگ برتر با این توضیح که اگر سرمربی تیمی مشخص نشده مربی موقت آن‌ها را لحاظ کردیم.

پرسپولیس؛ یحیی گل‌محمدی (49 ساله)


یحیی گل‌محمدی که اولین تجربه قهرمانی خود را با پرسپولیس دشت کرد، از مربیان صاحب سبک در فوتبال ماست. او در مرز 50 سالگی قرار دارد و البته با پوست‌اندازی مربیان لیگ برتری در نیمه مربیان مسن لیگ قرار می‌گیرد.

استقلال؛ مجید نامجومطلق (53 ساله)


هنوز حضور استراماچونی روی نیمکت استقلال قطعی نشده و دستیار فرهاد مجیدی در لیگ نوزدهم سرمربی آبی در آسیا خواهد بود. مجید نامجو مطلق با 53 سال سن در جمع مربیان مسن لیگ است هر چند تجربه سرمربیگری زیادی ندارد و بیشتر به عنوان مربی فعالیت کرده است.

فولاد خوزستان؛ جواد نکونام (39 ساله)


کاپیتان اسبق تیم ملی که سه، چهار سالی است، وارد جرگه مربیان شده عملکرد بدی نداشته و یک مربی آینده‌دار نشان داده است. او که قراردادش را با فولاد تمدید کرده، زمزمه‌های حضورش روی نیمکت استقلال هم هست. نکونام که با تیم اهوازی سهمیه آسیا را هم کسب کرد با 39 سال زیر در جمع مربیان زیر 40 سال قرار دارد.

سپاهان اصفهان؛ محرم نویدکیا (37 ساله)


اسطوره سپاهانی‌ها بالاخره به نیمکت این تیم رسید و هدایت زرد‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا و فصل آتی لیگ برتر را برعهده دارد. نوید‌کیا اولین تجربه مربیگری را پیش‌رو خواهد داشت و کارش سخت و دشوار خواهد بود. هافبک سابق زردپوشان حالا با 37 سال سن یکی از مربیان جوان لیگ بیستم است که باید شایستگی‌هایش را اثبات کند.

شهرخودرو مشهد؛ سیدمهدی رحمتی (37 ساله)


مشهدی‌ها فعلاً عنان هدایت تیم خود را به سیدمهدی رحمتی سپردند و منتظر عملکرد او در آسیا هستند تا برای لیگ بیستم نیز رسماً او را سرمربی معرفی کنند. دروازه‌بان 37 ساله فوتبال ایران خیلی عجیب و زود وارد این عرصه شده و باید دید به عنوان مربی ادامه می‌دهد یا بازیکن خواهد ماند؟

صنعت نفت آبادان؛ بهنام سراج (49 ساله)


نفتی‌ها که فصل قبل با بهنام سراج لیگ را به پایان رساندند احتمالاً با این مربی هم وارد لیگ بیستم می‌شوند. سراج را باید در زمره مربیان پا به سن گذاشته قرار داد. او با 49 سال سن سال‌ها مربی بوده و حالا طعم سرمربیگری را در آبادان می‌چشد.

نفت مسجدسلیمان؛ سیدمجتبی حسینی (46 ساله)


چند سالی هست که از پوسته مربی بودن خارج شده و فقط به سرمربیگری رضایت می‌دهد. او فصل قبل یک گل برای رساندن مس کرمان به لیگ برتر کم آورد و حالا سرمربی نفت مسجدسلیمان شده است. مجتبی حسینی نه کم تجربه است و نه کم سن وسال و با 46 سال سن در نیمه مربیان پا به سن گذاشته قرار دارد.

نساجی مازندران؛ محمود فکری (51 ساله)


بدون شتاب برای بهترین شدن تلاش کرد و اکنون به یکی از مربیان روی بورس تبدیل شده است. حتی زمزمه حضورش روی نیمکت استقلال هم به گوش می‌رسد، اما فعلاً که برای یک نساجی قدرتمند تیم جمع می‌کند. فکری با 51 سال سن جزو سه، چهار مربی بالای 50 سال لیگ امسال است.

گل‌گهر سیرجان؛ امیر قلعه‌نویی (56 ساله)


با وجود قهرمان نشدن در سال‌های اخیر همچنان خواهان دارد. امیر را باید مسن‌ترین مربی لیگ ایران دانست که با تیمی نه‌چندان مطرح در لیگ بیستم به دنبال رسیدن به جایگاهی مناسب و احیای برند از دست رفته خود است.

ماشین‌سازی تبریز؛ وحید بیاتلو (33 ساله)


جوان‌ترین و البته گمنام‌ترین مربی لیگ بیستم. جوانی که در نود ارومیه دو فصل پیش برای بقای این تیم تلاش کرد و فصل پیش تا آستانه صعود به لیگ برتر هم پیش رفت پدیده خطه آذربایجان است و مزد این عملکرد را با نشستن روی نیمکت ماشین‌سازی تبریز گرفته است. خیلی‌ها با سن بیشتر از او در حال بازی هستند، اما وحید بیاتلو با 33 سال سن به جوان‌ترین مربی لیگ امسال تبدیل شده است.

ذوب‌آهن اصفهان؛ رحمان رضایی (45 ساله)


بعد از یک تجربه نه‌چندان خوب و کوتاه در رایکا بابل حالا به لیگ برتر آمده است. صحبت از رحمان رضایی است که در تیم اصفهانی می‌خواهد تحول ایجاد کرده و البته خودش را هم ثابت کند. رضایی با 45 سال سن رقابت جذابی با هم‌نسلان خود در تیم ملی دارد و باید دید در عرصه مربیگری چه عملکردی خواهد داشت.

پیکان تهران؛ عبدا... ویسی (49 ساله)


مربی موفق چند سال قبل فوتبال ایران با بقای پیکان در لیگ برتر مزدش را گرفت و در این تیم ماند. ویسی نه کم سن و سال است و نه کم تجربه و حالا باید ثابت کند افول چند سال گذشته او به تیم‌های کم بضاعتی که در کارنامه اش بوده ربط داشته است. او باید پیکان را از نو بسازد.

سایپا؛ ابراهیم صادقی (41 ساله)


مدیران سایپا به او اعتماد کرده‌اند و ابراهیم صادقی پس از یک فصل پر استرس برای بقای نارنجی‌پوشان در لیگ، در سایپا ماند. او با توجه به بی‌ادعا بودن تیم کم خرجی هم می‌سازد و همین برای مدیران سایپا ایده‌آل است. صادقی این فصل فرصت دارد تا نشان دهد که می‌تواند در تیم‌های دیگر هم مربیگری کند.

مس رفسنجان؛ محمد ربیعی (39 ساله)


مربی مطرح در لیگ دسته اول که کارنامه خوبی داشته بالاخره در لیگ برتر صاحب تیم شد. ربیعی زیر 40 سال مزد قهرمانی با مس رفسنجان در لیگ یک را با حضورش در لیگ برتر گرفت و باید دید در این سطح از فوتبال و در رقابت با شمار زیادی از مربیان هم سن و سالش موفق خواهد بود یا نه؟

آلومینیوم اراک؛ رسول خطیبی (41 ساله)


رسول خطیبی با صعود آلومینیوم اراک به لیگ برتر نشان داد فوتبال تبریز در سال‌های اخیر می‌توانسته بیشتر به او اعتماد کند. او در این تیم مانده و امیدوار است با یک روند خوب در لیگ برتر بار دیگر به سطح مربیان روی بورس برگردد.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها