کد خبر: 432901
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۰۸:۳۴:۳۲
| |

چرا نوید افکاری اعدام شد؟

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: اعدام نوید افکاری به خاطر وجود شاکی خصوصی بوده و هیچ ربطی به حاکمیت ندارد و سیاسی قلمداد کردن آن با هدف خدشه به نظام انجام می‌شود.

چرا نوید افکاری اعدام شد؟
کد خبر: 432901
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۰۸:۳۴:۳۲

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعدام نوید افکاری گفت: نوید افکاری به خاطر وجود شاکی خصوصی اعدام شده و قصاص وی هیچ ربطی به حاکمیت ندارد.

وی افزود: نوید افکاری نتوانسته رضایت اولیای دم را جلب کند و اعدام شده و سیاسی قلمداد کردن اعدام وی توسط برخی از جریانات با هدف خدشه به نظام انجام می‌شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: قصاص و اعدام کسی که مرتکب قتل شده طبق اسلام و طبق نص صریح قرآن انجام می‌شود و درواقع اعدام افکاری طبق قوانین و موازین شرع انجام شده است.

نوروزی همچنین با اشاره به صدور حکم برای اکبر طبری خاطرنشان کرد: مجازات اکبر طبری گام موثری در جهت مقابله با فساد است که قوه قضائیه در این مسیر حتی کارکنان و معاونان خود را نیز مسثتنا نکرده است.

وی افزود: حکم اکبر طبری بر اساس قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری صادر شده است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: اشد مجازات حبس در این حکم برای اکبر طبری در نظر گرفته شده، چه بسا اگر وی اعدام می‌شد در یک لحظه همه چیز در مورد وی تمام می‌شد و حال آنکه با این حکم وی در حبس است و در کنترل قانون است.

نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: البته ما باید قوانین بازدارنده‌ای را وضع کنیم که کسی امکان انجام فساد را نداشته باشد، اما حالا که فساد انجام شده لازم است تا با آن مقابله شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها