نگرانی از شیوع کرونا در عراق

برخلاف انتظار، گرمای معروف عراق هم که «سعدی شیرازی» در سده هفتم از آن به «آفتاب تموز» تعبیر کرده بود، نتوانست کرونا را از پای درآورد و حالا با آمدن تدریجی فصل پاییز و خنکای هوا، نگرانی ها از شبح کرونا در این کشور رو به افزایش نهاده است.

نگرانی از شیوع کرونا در عراق
کد خبر: 432927
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۰۹:۲۵:۱۷

اعتمادآنلاین| نگرانی ها از آنجا ناشی می شود که ستاد مبارزه با کرونا در عراق از بیم اعتراض مردم ناچار شده است اخیرا از شدت تدابیر پیشگیرانه از این ویروس بکاهد و در عین حال مدارس در شرف بازگشایی است و همزمان حرکت میلیونی زائران بومی اربعین در استان های مختلف عراق نیز آغاز شده است.


هشدار جدید مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا مبنی بر اینکه دو ماه آینده اکتبر و نوامبر سخت ترین ماه ها در مقابله با ویروس کرونا است و انتظار افزایش مرگ و میرها در این مدت می رود، نیز به این نگرانی در عراق با توجه به آغاز فصل شیوع آنفولانزا و حرکت میلیونی زائران بومی اربعین حسینی از استان های عراق، دامن زده است.


مدیرکل بهداشت عمومی در وزارت بهداشت عراق روز گذشته (دوشنبه) در نشستی مطبوعاتی گفت که تنها 20 درصد از مبتلایان به کرونا که به مراحل حاد رسیده اند، به مراکز درمانی در عراق مراجعه می کنند.


ریاض الحلفی ادامه داد که بیشتر این بیماران، ابتلا به کرونا را سرماخوردگی فصلی تلقی کرده و پس از حاد شدن وضعیت بیماری به بیمارستان مراجعه و بعد از مدت کوتاهی فوت می کنند.


وی بر همین اساس از شهروندان عراقی خواست که هر گونه سرماخوردگی هرچند جزئی را جدی بگیرند و آن را کرونا تلقی کرده و به مراکز درمانی مراجعه کنند.


مجموعه این عوامل در کنار آمارهای بالای روزانه چهار هزار مبتلا به ویروس و مرگ و میر 70 تا 90 نفر در روز، این کشور را در برابر نگرانی جدی از موج دوم شیوع کرونا قرار داده است.


بغداد که نهادهای مهم دولتی به علاوه بیشترین تراکم جمعیتی عراق در آن واقع شده و همچنین زیارتگاه های مهمی مانند کاظمین که روزانه پذیرای هزاران زائر است را در بردارد، همچنان با بالاترین آمارها در راس فهرست شهرهای مبتلا به کرونا در عراق قرار دارد.


طبق تازه ترین گزارش وزارت بهداشت عراق که روز دوشنبه منتشر شد از مجموع چهار هزار و 169 مورد ابتلا و 72 مورد مرگ و میر ناشی از کرونا، سهم بغداد به تنهایی یک هزار و 168 ابتلا و 9 مورد مرگ و میر بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها