کد خبر: 432933
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۰۹:۳۴:۵۱
| |

عضو ارشد جبهه پایداری:

تمام تلاش‌های جبهه پایداری با محوریت محصولی انجام می‌شود

جبهه پایداری به لجبازی و ساز مخالف زدن مشهور است. هنوز تنور انتخابات ریاست جمهوری 1400 گرم نشده، این مجموعه استراتژی سه ضلعی خود را فعال کرده و با آوردن سه چهره جلیلی، فتاح و نیکزاد به میدان سعی می کند نبض رقابت سیاسی پیش رو را در اختیار بگیرد.

تمام تلاش‌های جبهه پایداری با محوریت محصولی انجام می‌شود
کد خبر: 432933
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۰۹:۳۴:۵۱

اعتمادآنلاین| جبهه پایداری به لجبازی و ساز مخالف زدن مشهور است. هنوز تنور انتخابات ریاست جمهوری 1400 گرم نشده، این مجموعه استراتژی سه ضلعی خود را فعال کرده و با آوردن سه چهره جلیلی، فتاح و نیکزاد به میدان سعی می کند نبض رقابت سیاسی پیش رو را در اختیار بگیرد. عضو ارشد جبهه پایداری اخیرا اعلام کرده که این مجموعه با نامزد مستقل وارد انتخابات ریاست جمهوری می شود. خبری که گرچه مشهود و واضح بود اما اعلام زودهنگامش معناهای زیادی دارد.

بیژن مقدم درباره استراتژی سه ضلعی انتخاباتی جبهه پایداری گفت: انتخابات 1400 نیازمند مشارکت همه گروه های سیاسی برای جلب مشارکت بیشتر مردم است بنابراین باید از فعالیت هر جریانی که برای گرم کردن تنور رقابت های سیاسی پیش رو تلاش می کند، استقبال شود.

وی درباره تأثیر آیت الله مصباح یزدی بر تصمیم گیری انتخاباتی جبهه پایداری اظهار کرد: رابطه میان آیت الله مصباح و پایداری باید شفاف شود چون حرف ها و نقل های مختلفی درباره آن مطرح است. ایشان در مقطعی گفت «هیچ نسبت تشکیلاتی با جبهه پایداری ندارم و رهنمودهای کلی و عمومی را به آنها هم می گویم» با این وجود شواهد و قرائنی هست که از رابطه عمیق‌تری میان آیت الله مصباح و جبهه پایداری حکایت می کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: در گردهمایی آخر جبهه پایداری، آیت الله مصباح تنها یک پیام ویدئویی داد. این معنادار بود. آنچه در طول سال های پس از تشکیل جبهه پایداری شاهد بودیم، گاهی رابطه جبهه پایداری با آیت الله مصباح گاهی مرید و مرادی بوده، گاهی رابطه به شکل ارتباط یک تشکل سیاسی با یک روحانی فرهیخته و فرزانه نشان داده شده و زمانی آیت الله مصباح در مقام رهبر معنوی جبهه پایداری معرفی شده است.

وی افزود: معتقدم نخست ابعاد و عمق این رابطه باید مشخص شود تا بعد براساس آن بگوییم آیت الله مصباح تعیین کننده نامزد نهایی جبهه پایداری هست یا خیر. به عبارت دیگر آیا ایشان فقط طرف مشورت قرار دارد یا حرفش 100 درصد در تصمیم جبهه پایداری نافذ و تأثیرگذار است. اما تا به الان نه جبهه پایداری و نه آیت الله مصباح شفاف این مسئله را روشن نکردند. انتظار می رود آیت الله مصباح میزان حرف شنوی و پایبندی جبهه پایداری به مرام و نگاه خودش را خیلی صریح روشن کند.

این فعال رسانه ای درباره نقش صادق محصولی در تصمیم گیری انتخاباتی جبهه پایداری بیان کرد: او محور اصلی جبهه پایداری است. کار گفتگو درباره نامزدها و لابی های سیاسی را پیش می برد. در واقع تمام تلاش های جبهه پایداری با محوریت آقای محصولی انجام می شود.

وی درباره نسبت آقایان فتاح، جلیلی و رئیسی با جبهه پایداری گفت: آقای فتاح آدم سیاسی نیست، معتقدم با تجربه گذشته از سال 92، آقای جلیلی به جبهه پایداری نزدیک تر است. درباره آقای رئیسی نیز بین او و جبهه پایداری هیچ نسبتی نمی بینم.

مقدم درباره باقی ماندن پایداری به تصمیم معرفی نامزد اختصاصی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 یادآور شد: مطلوب آن است که جبهه نیروهای انقلاب به شکل واحد در عرصه انتخابات ریاست جمهوری فعالیت کند. اما اگر جبهه پایداری یا هر مجموعه دیگری بخواهد مستقل به میدان بیاید ظرفیت لازم را برای کسب توفیق ندارد.

منبع: نامه نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها