کد خبر: 432939
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۰۹:۴۵:۲۵
| |

وزیر خارجه قطر:

روابط آمریکا و قطر قوی تر از هر زمان دیگری است

وزیر خارجه قطر تاکید کرد سرمایه‌گذاری‌های دوحه در آمریکا بالغ بر 200 میلیارد دلار است و روابط میان دو کشور "تاریخی" است.

روابط آمریکا و قطر قوی تر از هر زمان دیگری است
کد خبر: 432939
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۰۹:۴۵:۲۵

اعتمادآنلاین| به گزارش روزنامه الشرق قطر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در پی دیدار با مایک پامپئو، همتای آمریکایی خود در واشنگتن گفت که با پامپئو درباره روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و گفتگو کرده است.

وی گفت: نشست امروز دستاورد مهم دیگری در مسیر روابط مستحکم و تاریخی میان دو کشور و تمایل ما برای تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف است. من از دوستم پامپئو به خاطر میزبانی تشکر می‌کنم.

وی گفت: ما در این نشست یادداشت تفاهم‌هایی را از جمله یک یادداشت تفاهم با آژانس توسعه بین الملل آمریکا امضا کردیم. ما درباره مسائل مختلفی از جمله صلح افغانستان و کرونا گفتگو کردیم.

وزیر خارجه قطر گفت: شراکت تجاری ما با واشنگتن همچنان قوی است و قوی‌تر از هر زمان دیگری است.آمریکا بزرگترین سرمایه‌گذار خارجی در قطر با بیش از 650 شرکت است که بیشتر آن‌ها در بخش صنعت نفت فعالیت می‌کنند. سرمایه‌گذاری‌های دوحه در آمریکا بالغ بر 200 میلیارد دلار است.

وی گفت: آمریکا در صدر لیست کشورهای صادر کننده جنگنده و ابزارآلات و تجهیزات پزشکی و محصولات کشاورزی به قطر است و گاز طبیعی، آلومینیوم و گوگرد از قطر وارد می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها