کد خبر: 432940
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۰۹:۴۶:۱۵
| |

استاندار تهران:

راه‍پیمایی روز اربعین امسال لغو شده است

استاندار تهران در مورد مراسم اربعین حسینی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا در روز اربعین راهپیمایی در استان تهران نداریم.

راه‍پیمایی روز اربعین امسال لغو شده است
کد خبر: 432940
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۰۹:۴۶:۱۵

اعتمادآنلاین| «انوشیروان محسنی بندپی» روز دوشنبه در مورد وضعیت استان تهران به لحاظ کرونا اظهار داشت: وضعیت استان تهران قرمز است و هنوز روند افزایش بیماران بعد از یک دوره کاهشی ملایم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: اربعین تنها یک آیین پیاده‌روی نیست بلکه مفاهیم معنوی و پیام این روز بسیار ارزشمند است و باید در هر شرایطی گرامی داشته شود، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید با استفاده از فضای مجازی برنامه‌هایی را تدوین کنند که ضمن حفظ سلامت مردم در راستای انتقال فرهنگ عاشورایی و پیام اربعین باشد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در مورد اربعین طبق مصوبه ستاد ملی راهپیمایی نداریم و صرفا عزادارای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون دهه اول محرم برگزار می‌شود.

همچنین انوشیروان محسنی بندپی در اولین جلسه طرح استانداردسازی نشانی مکان‌ها با اشاره به اهمیت این طرح اظهار داشت: استانداردسازی نشانی مکان‌ها فرایندی است که موجب ایجاد و نگهداری یک نشانی رسمی و استاندارد برای نشانی‌های در حال استفاده شود و GNAFT یا Geocoded national address file خوانده می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح استانداردسازی نشانی مکان‌ها اطلاعات در زمینه کدپستی مکان‌ها و شماره ملی افراد جمع‌آوری و پس از اشتراک‌گذاری با یکدیگر در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

استاندار تهران عنوان کرد: طرح استانداردسازی نشانی مکان‌ها برای دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان مانند آب، برق، گاز و مخابرات استفاده متعددی خواهد داشت ضمن اینکه طرح استانداردسازی نشانی مکان‌ها یک پیش نیاز اصلی برای تحقق دولت الکترونیک و از طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی است.


محسنی بندپی خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در اجرای این طرح نامه‌ای به بنیاد مسکن، حوزه روستایی و همچنین شهر استانداری تهران ارسال شود تا مرزبندی محلات در شهرها انجام شود و در مورد روستاها نیز با توجه به اینکه ارزش افزوده باید در حوزه عمرانی هزینه شود از دیوان محاسبات استعلام شود؛ در غیر این صورت تحقق اعتبار این طرح در بودجه 1400 لحاظ شود.

همچنین معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به لزوم فهم معانی قرآنی از راه اندازی نهضت چاپ و توزیع قرآن در استان تهران با استفاده از ظرفیت خیّرین خبر داد.

شکراله حسن بیگی روز دوشنبه در بازدید از سازمان دارالقران کریم کشور با اشاره به اهمیت توجه به قرآن اظهار داشت: تلاوت و فهم قرآن نقش موثری در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی دارد و باید مورد توجه بسیار به ویژه در میان جوانان قرار گیرد.

وی در مورد فعالیت این مرکز افزود: هر ناشری که قصد چاپ قرآن را دارد باید یک نسخه در اختیار این مرکز قرار دهد تا تاییدیه دریافت کنند و در انتهای قرآن نیز این تاییدیه چاپ می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به ضرورت اشاعه فرهنگ تلاوت و فهم قرآن تاکید کرد: درصدد هستیم تا حرکتی تحت عنوان نهضت چاپ قرآن کریم با استفاده از ظرفیت خیّرین در استان تهران جهت ارسال به مناطق محروم راه اندازی کنیم.

حسن بیگی سپس گفت: جهت تکوین این حرکت ارزشی در جلسه با فرمانداران این موضوع مطرح شود تا در استان تهران قرآن به تعداد کافی و با کیفیت خوب چاپ شود تا زمینه استفاده جوانان و همه اقشار مردم فراهم شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها