احتمال آماده شدن واکسن چینی کرونا تا نوامبر

یکی از مقامات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در چین گفته که واکسن کرونا احتمالاً تا ماه نوامبر برای استفاده عموم آماده خواهد شد.

احتمال آماده شدن واکسن چینی کرونا تا نوامبر
کد خبر: 432944
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۰۹:۵۸:۳۹

اعتمادآنلاین| یکی از مقامات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در چین گفته که واکسن کرونا احتمالاً تا ماه نوامبر (اواسط آبان ماه) برای استفاده عموم آماده خواهد شد.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، گویژن وو، کارشناس ارشد زیست ایمنی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری چین روز گذشته در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی این کشور گفت: «مرحله سوم آزمایش بالینی [واکسن کرونا]، به طور منظم در حال پیشرفت است و واکسن‌ها تا ماه نوامبر یا دسامبر آماده خواهند بود.»

چین چهار واکسن کرونا در اختیار دارد که همگی در مرحله آزمایش بالینی قرار دارند. حداقل سه عدد از این واکسن‌ها تحت «پروژه استفاده ضروری» به نیرو‌هایی که نیازمند دریافت واکسن بوده‌اند، ارائه شده است. چین این پروژه را در ماه ژوئیه امسال راه‌اندازی کرد.

گویژن وو گفته خود او بعد از تزریق یک واکسن آزمایشی در ماه آوریل، هیچ علائم غیر‌عادی را در ماه‌های اخیر مشاهده نکرده است.

یکی از واحد‌های گروه ساینوفارم، غول دارو‌سازی چینی به همراه شرکت بیو داروی ساینوواک بیوتک در حال تولید سه واکسن تحت این پروژه هستند. چهارمین واکسن کرونا نیز در ماه ژوئن توسط ارتش چین تأیید شد.

تولیدکنندگان واکسن در سرتاسر جهان در تلاشند واکسنی کارآمد برای مقابله با این ویروس ناشناخته که تاکنون جان بیش از 930 هزار نفر را در جهان گرفته، تولید کنند.

طبق آمار و ارقام منتشر شده در وب سایت ورلداُمیترز، تاکنون 29 میلیون و 445 هزار و 847 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 932 هزار و 746 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با ثبت بیش از 6.5 میلیون مبتلا و 194 هزار فوتی همچنان در صدر جدول کشور‌های درگیر با ویروس کرونا در جهان قرار دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها