رسول کربکندی:

آینده نویدکیا در مربیگری روشن است

سرمربی اسبق تیم‌های سپاهان گفت:  میدان دادن به جوان‌ها در عرصه مربیگری کار درستی است اما باید به آنها زمان و فضای لازم را داد. نویدکیا از ارزشمندترین سرمایه‌های باشگاه سپاهان است و امیدوارم در مربیگری هم مثل دوران بازیگری‌اش پرافتخار باشد.

آینده نویدکیا در مربیگری روشن است
کد خبر: 432946
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۱۰:۰۲:۲۳

اعتمادآنلاین| رسول کربکندی، سرمربی اسبق تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن و دروازه‌بان پیشین تیم ملی در جام جهانی 1978 آرژانتین، درخصوص وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: بررسی وضعیت 4 نماینده ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد که تیم‌های ایرانی شرایط خوبی ندارند. 3 تیم مربیان خود را تغییر داده‌اند و برای هماهنگ شدن بازیکنان با مربیان جدید زمان کافی نداشته‌اند. ضمن اینکه تیم‌هایی مثل استقلال و شهرخودرو هم برخی نفرات خود را از دست داده‌اند و نتوانسته‌اند از بازیکنان جدیدشان استفاده کنند که این اتفاق قطعا دست کادر فنی این تیم‌ها را برای ایجاد تغییر در تیم خالی می‌گذارد. ضمن اینکه طولانی و فرسایشی شدن لیگ برتر هم از نظر روحی و جسمی بازیکنان را خسته کرده و این خستگی هم روی کیفیت آنها تاثیر می‌گذارد.

او ادامه داد: تیم‌های عربی سال‌هاست از نظر امکانات و خرید بازیکنان حرفه‌ای و سرشناس خارجی از فوتبال ایران جلو زده‌اند و اصلا شرایط آنها قابل قیاس با تیم‌های ایرانی نیست. باشگاه‌های ما برای پرداخت دستمزد بازیکنان خود مشکل دارند اما کشورهای عربی امکاناتی مثل اروپایی‌ها دارند. با این حال نباید خیلی هم ناامید باشیم چون تیم‌های ایرانی از نظر فوتبالی و فنی سرتر از تیم های عربی هستند.

سرمربی اسبق سپاهان درباره وضعیت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، افزود: سپاهان فصل خوبی را در لیگ برتر پشت سر نگذاشت اما چون این باشگاه ساختار مناسب دارد و از ابتدا به‌صورت حرفه‌ای مدیریت شده اوضاع بهتری نسبت به سایر نمایندگان ایران دارد. سپاهان توانسته شاکله خود را حفظ کند و تغییرات زیادی هم در بدنه تیم نداشته به همین دلیل بازیکنان با یکدیگر هماهنگ هستند. به نظر من شرایط سپاهان خوب است و شانس زیادی برای صعود دارد.

او با اشاره به مربیگری محرم نویدکیا در سپاهان، گفت: میدان دادن به جوان‌ها در عرصه مربیگری کار درستی است اما باید به آنها زمان و فضای لازم را داد. نویدکیا از ارزشمندترین سرمایه‌های باشگاه سپاهان است و امیدوارم در مربیگری هم مثل دوران بازیگری‌اش پرافتخار باشد. برای موفقیت نویدکیا در سپاهان همه چیز فراهم است چون سپاهان مشکل مالی ندارد و باشگاهی با ساختار حرفه‌ای است. باشگاه باید ابزار لازم برای موفقیت را در اختیار او بگذارد و حمایتش کند. شخصا به موفقیت نویدکیا خوشبین هستم و امیدوارم او و همه مربیان جوان بتوانند نسل جدید و موفقی را به فوتبال ایران معرفی کنند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها